۰۴ تير ۱۳۹۸ ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۱۶۰۲
نشست دکتر عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش عطنا، در این نشست که صبح امروز برگزار شد، سلیمی در سخنانی به معرفی دانشگاه علامه طباطبائی و دستاوردهای آن در چند سال اخیر پرداخت.


سلیمی بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی در حال حاضر جزو دانشگاه های سطح یک کشور است. در این دانشگاه نشست های تخصصی در راستای حل مسائل و مشکلات کشور برگزار می شود.


وی در ادامه گفت که در این نشست ها استادان این دانشگاه با مسئولان اجرایی کشور مشورت می کنند و نظرات کارشناسانه و تخصصی خود را اعلام می کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه افزود: پیشنهادهای سیاست گذارانۀ استادان این دانشگاه به دست مقامات اجرایی کشور هم رسیده است که در ابتدا مورد استقبال قرار نگرفت ولی با اهتمام و تلاش فراوان طی سال های اخیر مسئولان واکنش نشان دادند و استقبال خوبی کرده اند تا جایی که این بسته های سیاستی ما به دست روسای سه قوه هم رسیده که آنها دستور بررسی داده اند.


سلیمی تصریح کرد: به عنوان مثال، در پژوهشکدۀ فرهنگ پژوهی این دانشگاه، پژوهشی دربارۀ تاثیرات اجتماعی فیلترینگ تلگرام انجام شده است که برای رئیس جمهوری ارسال شده و دکتر روحانی بلافاصله به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور پیگیری و بررسی دادند.


وی در ادامه با اشاره به تاریخچه ای از دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه با وجود اینکه دانشگاه تخصصی علوم انسانی است ولی بعد از دانشگاه تهران، وسیعترین دانشگاه از نظر جمعیت دانشجویی در کشور است.


او افزود: دانشگاه علامه طباطبائی حاصل ادغام چندین موسسه عالی در گذشته است که آنها با یکدیگر ادغام شدند و با پیشنهاد مرحوم دکتر احمدی، نام علامه طباطبائی(ره) بر آن گذاشته شده است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود 16 هزار دانشجو و 530 عضو هیئت علمی در 11 دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل و تدریس هستند.


سلیمی با اشاره به مزیت ها و نقاط قوت دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: این دانشگاه بنیان گذار رشتۀ مددکاری اجتماعی در ایران است. ما در اینجا گروه مستقل برای رشتۀ مشاوره داریم. رشته های تعاون و رفاه این دانشگاه هم منحصر به فرد هستند.


او ادامه داد: در این دانشگاه دانشکدۀ علوم ریاضی و رایانه هم وجود دارد که بیشتر دانشجویان رشتۀ ریاضی مالی این دانشگاه مشغول به کار هستند و بازار کاری خوبی دارند.


وی اظهار کرد: بنده بسیار خوشحال هستم که شما در این دانشگاه حضور پیدا کرده اید و مایلیم که با کمیسیون اجتماعی مجلس همکاری داشته باشیم.


سلیمی دربارۀ نحوۀ همکاری با این کمیسیون هم گفت: ما می توانیم از طریق انجام طرح های ملی تخصصی پژوهشی، ارائۀ طرح های کاربردی، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی و در صورت نیاز نقد و اصلاح لایحه ها و طرح های ارائه شده در مجلس همکاری داشته باشیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه افزود: در سال های اخیر استادان جوانی در این دانشگاه جذب شده اند که سرشار از انگیزه هستند. نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه به 1 به 26 رسیده است که در سال های قبل این نسبت 1 به 44 بود.


او در ادامه گفت که در این دانشگاه کرسی های نظریه پردازی هم به طور مرتب برگزار می شود. در این زمینه دانشگاه علامه طباطبائی با اختلاف زیادی نسبت به سایر دانشگاه ها حتی دانشگاه تهران در رتبۀ اول است.


وی در پایان گفت: بنده همیشه گفته ام که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این دانشگاه را خانۀ خودشان بدانند و هر زمانی که بخواهند ما مایلیم با آنها همکاری داشته باشیم.


در ادامه، دکتر عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: بنده خود علاقۀ بسیاری به دانشگاه و فعالیت دانشگاهی دارم و اعتقاد دارم مسئولان اجرایی که درگیر امور اجرایی کشور هستند و فرصت کمی برای مطالعه کردن دارند، استادان دانشگاه ها می توانند بهترین مشاوران برای ما مسئولان باشند.


وی ادامه داد: معتقدم بهترین مکان برای تصمیم گیری ها در امور تخصصی و علمی دانشگاه ها هستند، چرا که وجود خطا در دانشگاه ها بسیار اندک است.


عزیزی با اشاره ای به نشستی که آنها با رهبر انقلاب داشتند، گفت: در نشستی که با رهبر انقلاب داشتیم با ایشان در مورد آسیب های اجتماعی موجود در جامعه صحبت کردیم و رهبری هم بسیار از موضوعات مطرح شده استقبال کردند و دستور پیگیری دادند.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که باید در دانشگاه ها انجام شود این است که باید در زمینۀ آسیب های اجتماعی دانشجویان را کاملاً آگاه و مطلع کنیم. برای مثال آنها باید از عواقب اعتیاد به مواد مخدر آگاه باشند و از سایر مسائل دیگر هم باید اطلاعات داشته باشند.


او در ادامه اظهار کرد: ما از لحاظ علمی و آکادمیک می توانیم با این دانشگاه همکاری های خوبی داشته باشیم. دانشگاه از نظر علمی مسائل را بررسی کند و به ما بدهد، ما هم اقدام های لازم را انجام خواهیم داد.


عزیزی تصریح کرد: بسیاری از مواقع می توانیم با پیشگیری از ایجاد مسائل و آسیب های اجتماعی جلوگیری کینم. این پیشگیری ها مستلزم داشتن اطلاعات و آگاهی از سوی دانشجویان است.


وی در پایان گفت که انشاالله خروجی این جلسات و نشست ها برای پیشرفت و توسعۀ کشور باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار