۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۷۶۰
IMG_1555

مراسم اختتامیۀ مسابقه های ورزشی و تقدیر از ورزشکاران برتر دانشگاه علامه طباطبائی در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.


به گزارش عطنا، جشنوارۀ اختتامیۀ مسابقات ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، غفوری، مدیر تربیت بدنی دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکدۀ مدیریت برگزار شد.


در این مراسم، لطیفی، ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان و تشکر از همکاران برای برگزاری این برنامه بیان کرد: عقل سالم در بدن سالم است. دانشجویی که  ورزش می کند و درس می خواند هر دو را در اختیار دارد. از اینکه دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر حوزه های علوم انسانی و اجتماعی در حوزۀ ورزشی نیز گام های جدی برداشته است، بسیار خوشحال هستم.


وی در ادامه افزود: ما با نگاهی که به ساختار دانشگاه های دنیا می اندازیم، خواهیم فهمید که دانشگاه ها، نهادهای چند وجهی هستند و آموزش صرف نیستند. دانشگاه ها با ابعاد مختلف می توانند به فعالیت بپردازند.


معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه اظهار کرد: رویکردهایی که امروز ما در دانشگاه های ایران داریم شاید مقدار زیادی رویکردهای درستی نباشد. من بارها شنیده ام که دانشجویان نگرانی هایی دربارۀ آیندۀ شغلی رشته ای که تحصیل می کنند دارند و اینکه چه وضعیتی را در آینده خواهند داشت؟ در کشورهای مختلف دنیا، دانشگاه ها در این زمینه خودشان مستقیماً پاسخ نمی دهند، بلکه مهم آن توانمندی ها و مهارت ها است که افراد می توانند کسب کنند.


لطیفی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید بتواند دانشجو را در فرایندی قرار دهد که ضمن آن رشتۀ تخصصی در زمینۀ جانبی هم بتواند گام هایی جدی بردارد. تصور بنده این است که در حوزۀ ورزشی گام های جدی می شود برداشت و در زمینۀ تخصصی هم از فعالیت بالایی برخوردار شد.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی دربارۀ فعالیت های دانشجویی بیان کرد: برخی اوقات تصوری که از فعالیت های ورزشی دانشجویی در بیرون دانشگاه می شود با فعالیت های ورزشی واقعی فاصله دارد، اما این چنین نیست. در کارنامه ای که دکتر غفوری به بنده ارائه دادند، متوجه شدم که در اکثر رشته ها دانشجویان فعالیت های خوبی دارند و دانشجویان گام های جدی ای در این زمینه ها برداشته اند. امیدوارم این رتبه هایی که کسب شده به رتبه های بالاتری هم تبدیل شود.


وی در پایان بیان کرد: من پژوهشی را در حوزۀ مکان یابی های ورزشی در شهرهای مختلف انجام داده ام و پی بردم شهر هایی که سرانه های ورزشی بالاتری دارند، آمار اعتیاد در آنجا پایین است یعنی اگر دانشگاه بتواند در این زمینه ها گام بردارد و سرانه های ورزشی ما به سمت استاندارد جهانی نزدیک شود و انگیزش و علاقه دانشجویان را به این حوزه ها سوق دهیم، مطمئناً تاثیر مثبتی را در عملکرد دانشجویی خواهیم داشت. در پایان لازم است از دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه که در این زمینه همواره پشتیبان ما بوده اند، تشکر کنم.


در ادامه مراسم، غفوری، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی، بیان کرد: این مراسم را برای دانشجویان برگزار کرده ایم تا از زحمات آنها به صورت نمادین تقدیر کنیم.


وی گفت: دانشجویان دانشگاه ما در حوزه های مختلف ورزشی رو به افزایش هستند. یکی از کارهای مناسبی که در حوزه های ورزشی اتفاق افتاده است استفادۀ حداکثری از دانشجویان در برگزاری رویداد ها، برنامه های اجرایی و فنی است که این موضوع مورد تایید هیئت رئیسه دانشگاه هم  است.


او در ادامه افزود: هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی یکی از معدود هیئت رئیسه هایی هستند که دربارۀ ورزش اطلاعات خوبی دارند و پشتیبانی خوبی از ورزش می کنند و ما در حوزۀ ورزش نیاز به چنین حمایت هایی داریم. از آن جایی که فعالیت های ورزشی، فعالیت های فوق برنامه است، خیلی نظر مسئولان دانشگاه ها به آن جلب نمی شود، ولی خوشبختانه دانشگاه ما این چنین نیست و در این زمینه توجه خوبی دارند.


وی در ادامه تصریح کرد: ما هرساله مسابقات مختلفی در سطح دانشگاه مانند مسابقات همگانی و مسابقات قهرمانی برگزار می کنیم. از سال 96 در جلسۀ شورای مدیران اعلام کردیم هر دانشجویی که در تیم دانشگاه است به عنوان همکار دانشجو حق زحمه به آن پرداخت شود و این کار را اجرایی کردیم.


غفوری گفت: ما در مسابقات همگانی در همین دورۀ کوتاه نزدیک به 1200نفر دانشجوی دختر و پسر به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر بودند. این مسابقات را در طول کل سال برگزار کردیم، به طور مثال لیگ فوتسال دانشجویان نزدیک به 5ماه طول کشید.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: من خدمت تمام  دانشجویان عرض می کنم، ادارۀ تربیت بدنی در را به روی دانشجویان باز کرده است و ما از تمام دانشجویانی که در این عرصه کارت مربی گری یا فعالیت خاصی دارند، استقبال می کنیم. به هر حال دانشگاه محل فعالیت دانشجو است. این نگرش دکتر سلیمی که به بنده متذکر می شوند که دانشجو را بیشتر درگیر کنیم و  یک شبکۀ قوی از دانشجویان تشکیل دهیم بسیار عملی و مهم است.


او در ادامه خاطرنشان کرد: از همکاران و دانشجویان تشکر می کنم. ما در طول سه سال گذشته نزدیک به 200 تا 300 نفر از دانشجویان را به طور مستقیم در فعالیت های دانشجویی و ورزشی درگیر کردیم. این برای ما پروندۀ خوبی است و قصد داریم این آمار را در سال آینده افزایش دهیم که امیدوارم به لطف دانشجویان این اتفاق بیفتد.


گفتنی است، در پایان این مراسم، جوایزی به ورزشکاران برتر به مناسبت های هفته تربیت بدنی، روز دانشجو، لیگ فوتسال و والیبال اهدا شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار