۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۷۹۵۹۲
1327161_696

دومین روز از مسابقات مناظره دانشجویی ویژه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور چهار تیم دانشگاهی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد و تیم‌های برتر به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافتند.


به گزارش عطنا، این مسابقات با حضور هیئت داوری متشکل از زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور جهاد دانشگاهی، رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم و عصمت مؤمنی، عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی مورد قضاوت قرار گرفت.


در بخش نخست، دو تیم دانشگاهی این مناظره یعنی همپاد در مقام موافق از دانشگاه تهران و جدال احسن در مقام مخالف بر سر گزاره «در دنیای تجارت، اخلاق‌مداری مانع پیشرفت است» به مناظره پرداختند و در نهایت تیم مخالف جدال احسن با کسب ۱۱۲ امتیاز در برابر تیم موافق همپاد که ۵۴ امتیاز را از آن خود کرده بود، تیم برتر این مناظره شناخته شد.


همچنین در بخش دوم این مسابقه تیم‌های تأمل از دانشگاه علامه طباطبائی و شمس الشموس از دانشگاه فرهنگیان بر سر گزاره «فعالیت‌های قرآنی فاقد سیاست‌گذاری واحد است» با هم به مناظره پرداختند و در نهایت تیم مخالف شمس‌الشموس با کسب امتیاز ۹۰ در برابر تیم تأمل با کسب ۷۸ امتیاز به عنوان تیم برتر این مسابقات معرفی شد و به مرحله نیمه نهایی این رقابتها راه یافت.


این مسابقات برای اولین بار به ابتکار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی و با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و سازمان قرآنی دانشگاهیان، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی و با شعار «قرآن، معنای زندگی» در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در مصلی امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است.


گفتنی است، مرحله فینال و مراسم اختتامیه این مناظره ها، پنجشنبه ۲ خرداد ماه از ساعت ۲۱ الی ۲۳ در بخش دانشگاهی شبستان مصلی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار