۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۷۹۵۰۱
مراسم انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه پوآتیه فرانسه

رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه همراه با معاون اول خود از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و پس از بحث و گفت و گو با رئیس و استادان این دانشگاه تفاهم نامه امضا کردند.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در نشست امضای این تفاهم نامه در سخنانی ضمن معرفی ظرفیت های این دانشگاه در سخنانی گفت: دانشگاه پوآتیه فرانسه و رئیس آن برای من بسیار مهم هستند و حضور آنها در این دانشگاه اتفاقی مهم است.


سلیمی ادامه داد: طی ملاقات قبلی که با پروفسور ایوژان داشتم کاملاً با ایشان آشنا هستم. حال زمان آن رسیده است که یک سری کارهای مشخص و عملی را با همکاری یکدیگر آغاز کنیم. امیدوارم بتوانیم با همکاری هر دو دانشگاه حداقل دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد کنیم و تبادل دانشجو در مقطع دکتری هم داشته باشیم.


او در ادامه با اشاره به حضور پروفسور جعفری، استاد ایرانی دانشگاه پوآتیه خاطرنشان کرد: امیدوارم با استفاده از تجربیات ایشان بتوانیم «کلینیک مطالعات روانشناسی جنایی» را در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس کنیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برگزاری مدارس تابستانی و کارگاه های مشترک با یکدیگر را امر مهم دیگر برشمرد و تاکید کرد: با راه اندازی کارگاه های منظم و ثابت می توان استادان و دانشجویان هر دو دانشگاه با یکدیگر به تبادل نظر و گفت و گو بپردازند.


سلیمی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی در صدد راه اندازی یک آزمایشگاه علوم شناختی و کاربرد آن در علوم انسانی است است که امیدواریم با راه اندازی این مرکز در این زمینه هم همکاری های مشترکی داشته باشیم.


او با اشاره به اجلاسی که در اتحادیه اروپا در بروکسل همراه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته است، یادآور شد: در آن اجلاس گفته شد وقتی روابط ایران و اروپا در حوزه های مختلف دچار مشکل می شود، یک برنامۀ دوم (Plan B) وجود دارد که آن از طریق گفت و گوهای میان استادان دانشگاه ها قابل اجرا است. البته کمیسیونر اتحادیه اروپا در آنجا به ما گفت که این امر حتی می تواند برنامۀ اول (Plan A) هم باشد. اگر شما هم موافق باشید جلسۀ همفکری استادان ایرانی و فرانسوی برای پیدا کردن راه حل های مشکلات تشکیل شود.


وی در ادامه تاکید کرد: اینکه من چندین پیشنهاد عملی و اجرایی در این جلسه ارائه دادم نشانۀ اشتیاق ما برای انجام کارهای عملی و کاربردی است.


سلیمی افزود: به نظر من برای اجرایی کردن این پیشنهادها هر موقع هم دست به کار شویم و شروع کنیم باز هم دیر است. امیدوارم در زمان حضور شما در ایران برنامه های اجرایی مشخص و عملی شوند.


در ادامه این نشست، ایوژان، رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه در سخنانی گفت: بسیار خوشحال هستم که در دانشگاه علامه طباطبائی حضور دارم. از استادان حاضر در این جلسه هم تشکر می کنم.


وی ادامه داد: از پیشنهاد شما بویژه در زمینه تعامل و تبادل نظر استادان دو دانشگاه استقبال می کنیم.


رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه در ادامه گفت: در زمینۀ مدرسه های تابستانی می توان این کلاس ها را از ماه سپتامبر شروع کرد.


ایوژان در پایان گفت: در رابطه با رشته های حقوق و قضا بین این دو دانشگاه فرصت های کاری بسیاری وجود دارد و امیدوارم همکاری های ما بیشتر شود.


گفتنی است در پایان این نشست، تفاهم نامۀ همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه پوآتیه فرانسه به امضا رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار