۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۴۷۸
بازدید سفیر ترکیه از دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان های خارجی

سفیر ترکیه از دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با مسئولان این دانشکده گفت و گو کرد.


به گزارش عطنا، دریا اورس، سفیر ترکیه در ایران در این بازدید با نعمت الله ایران زاده، رئیس دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان های خارجی، محمدحسن حسن زاده، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی و مهدی رضائی، مدیر گروه زبان و ادبیات ترکی دانشگاه نشست مشترکی برگزار کرد.


در آغاز این نشست که دانشجویان گروه زبان و ادبیات ترکی استانبولی و جمعی از استادان و دانشجویان سایر رشته ها هم حضور داشتند، ایران زاده ضمن خوش آمدگویی به سفیر ترکیه بر تقویت روابط همه جانبه بین این دو کشور تاکید کرد.


او با بیان اینکه دانشگاه ها در تعمیق این روابط نقش اساسی دارند، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی حاضر است در راستای توافق نامه های دو جانبه با دانشگاه های ترکیه، روابط علمی، فرهنگی و دانشگاهی را تقویت کند.


در ادامۀ این نشست، دریا اورس به زبان فارسی از میزبانی رئیس دانشکده ادبیات ارسی و زبان های خارجی قدردانی کرد.


او با بیان خاطراتی از دوران دانشجویی خود در ایران گفت: دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه بیش از این نیاز به تعمیق روابط دوجانبه و همکاری های بیشتر دارند. مهدی رضائی، مدیر گروه رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی هم در این نشست ضمن خوش آمد گویی به سفیر ترکیه در ایران به پیوندهای عمیق و دیرین ایرانی ها و ترک ها اشاره کرد و گفت: ارتباطات تنگاتنگی میان ایرانیان و ترک ها در هزار سال اخیر وجود داشته است که از نمونه های آن می توان به داد و ستدهای بینازبانی اشاره کرد.


حسن زاده، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی هم در ادامه با ابراز خوشحالی از حضور دریا اورس در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی اظهار کرد: فرهنگ و ادبیات کشورها در گسترش روابط بین آنها بسیار اهمیت دارد.


طی این نشست، چند تن از دانشجویان رشته زبان و ادبیات ترکی اشعاری را از شاعران معاصر ترکیه خواندند.


در ادامه جلسه سفیر ترکیه به پرسش برخی از دانشجویان در ارتباط با زبان و ادبیات ترکی پاسخ گفت.


پس از آن، بهروز بیک بابا، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات ترکی به معرفی چند اثر مشترک که با دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات ترکی گردآوری کرده بودند، پرداخت که در پایان جلسه از این کتاب ها رونمایی و نسخه ای از آن ها هم به سفیر ترکیه اهدا شد.


گفتنی است، دریا اورس پس از این نشست در دفتر گروه زبان و ادبیات ترکی حضور پیدا کرد و با اعضای هیئت علمی این گروه دیدار کرد. در این دیدار اعضای گروه زبان و ادبیات ترکی به برخی از کمبودها به ویژه کمبود منابع آموزشی و علمی اشاره کردند که وی قول تهیه این منابع را داد. سپس دکتر دریا اورس به همراه اعضای هیئت علمی گروه ترکی در دفتر رئیس دانشکده با ایران زاده دیدار کرد. در این دیدار که در محیطی صمیمی و دوستانه برگزار شد، دو طرف درباره چگونگی تعمیق روابط دانشگاهی، تبادل استاد، راهکارهای تایید نشریات ترکی در ایران و موضوعات مختلف بحث و گفت و گو کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار