۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۷۹۰۷۷
هادی خانیکی مدیر گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات
مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: مشکلات غیرقابل کتمان جامعه را می توان با امید و ایجاد ظرفیت های بزرگی حل کرد.

به گزارش عطنا و به نقل از ایرنا، هادی خانیکی عصر شنبه در آیین رونمایی از کتاب 'امید اجتماعی؛ چیستی، وضعیت و سبب شناسی' با بیان اینکه باید به هر بهانه ای امید را زنده نگه داشت، افزود: امید و امید اجتماعی به موضوعی مهم در ایران و جهان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: باید در جامعه به گسترش امید ادامه داد و به همین دلیل موسسه رحمان به دنبال برگزاری دومین همایش امید است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و وجود محدودیت هایی در جامعه، اظهار داشت: در زمانی که شرایط کشور خطیر است، گفت وگو می تواند بهترین راه حل برای عبور بحران فروبستگی و ناامیدی به سمت گشودگی و امید باشد.
وی ایجاد امید در جامعه را از مهمترین اقدامات مسئولان کشور برای عبور از بحران های کنونی دانست و گفت: البته این موضوع به این معنی نیست که همه مسایل را می توان با امید حل کرد بلکه می توان در میان پارادوکس های مختلفی که در جامعه امروز ما وجود دارد، انتخابی مهم باشد.
خانیکی ادامه داد: امید و ناامیدی می تواند افق هایی متفاوتی را برای کشورمان بسازد که البته امید می تواند افق های روشن و ناامیدی اضمحلال و فروپاشی جامعه را به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد که صحبت از امید در جامعه خوش خیالی نیست بلکه می توان از طریق آن مشکلات غیرقابل کتمان جامعه را با ایجاد ظرفیت های بزرگی برای روی پای خود ایستادن حل کرد.
در پایان این مراسم کتاب «امید اجتماعی؛ چیستی، وضعیت و آسبب شناسی» که به کوشش هادی خانیکی تهیه و تدوین شده بود، رونمایی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار