۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۷۸۵۵۱
hoghogh

منتخبان نخستینجایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی که به‌منظور ترویج گفتمان حقوق شهروندی تلاش هایی داشته اند با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور، دستیار سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی، حقوقدانان، وکلا و قضات دادگستری، جمعی از نمایندگان مجلس و مقامات سیاسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، معرفی شدند.


به گزارش عطنا، اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جایزه به شرح زیر است:


تندیس  برترین اثر علمی به‌طور مشترک به دکتر حسین شریفی طرازکوهی و دکتر غلامرضا کامیار تعلق گرفت.


تندیس بخش برترین تلاش قانون‌گذاری در بخش برترین لایحه به لایحه جامع انتخابات تعلق گرفت. لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز به‌عنوان لایحه شایسته تقدیر برگزیده شد.


تندیس برترین تلاش قانون‌گذاری در بخش طرح قانونی برای طرح جامع مدیریت خدمات شهری و روستایی به مجلس شورای اسلامی تعلق گرفت.


طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (تداوم حضور اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی در شوراهای اسلامی شهر و روستا) و طرح مدیریت تعارض منافع نیز به‌عنوان دو طرح شایسته تقدیر این بخش انتخاب شدند که دکتر حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی جوایز این بخش را به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان دستگاه اجرایی برتر در زمینه حقوق شهروندی انتخاب شد که مهندس حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دکتر اکبری نوری دستیار ویژه وزیر در امور حقوق شهروندی تندیس این بخش را به‌نمایندگی از این وزارتخانه دریافت کردند.


سازمان مردم‌نهاد انجمن میثاق فجر انتصار اهواز که در زمینه تشویق مردم به دادخواهی نسبت به حقوق خویش از طریق مجاری قانونی فعالیت می‌کند به‌عنوان برترین سازمان مردم نهاد تندیس این جایزه را دریافت کرد.


تندیس بخش برترین تصمیم قضایی به‌طور مشترک به حشمت‌الله رستمی درون کلا، قاضی دادگاه تجدیدنظر استان مازندران و علی عزیزی، قاضی شعبه ۱۱۴۱ دادگاه کیفری ۲ تهران تعلق گرفت.


در انتهای این مراسم تندیس برترین فعال اجتماعی به سعیده قدس، بنیانگذار موسسه خیریه کودکان سرطانی محک به پاس یک عمر فعالیت در زمینه حقوق کودکان دارای سرطان و امور خیریه تعلق گرفت.


همچنین در این بخش سازمان میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌عنوان دستگاه اجرایی شایسته تقدیر انتخاب شد که لوح این بخش توسط آقایان طالبیان و رئوف، از معاونان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دریافت شد.


پایان بخش این برنامه نیز اجرای قطعاتی موسیقی توسط گروه موسیقی سالار عقیلی و خوانندگی این هنرمند کشور بود که با استقبال گرم حضار روبه رو شد.


گفتنی است در این نشست دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر لعیا جنیدی به سخنرانی پرداختند و شماری از نمایندگان مجلس، معاونان وزرا و جمع کثیری از استادان و دانشجویان حقوق حضور داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار