۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۷۷۵۱۰
افتتاح مرکز چین شناسی در موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم افتتاح مرکز چین شناسی با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، ژانگ فنگ، معاون دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای، سید محمد کاظم سجادپور، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی  وزارت امور خارجه و امیر سعید کرمی، عضو هیئت علمی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، آتوسا گودرزی، رئیس موسسۀ آموزش عالی بیمه اکو و وانگ شانگ وابستۀ فرهنگی جمهوری خلق چین در موسسۀ آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد.


به گزارش عطنا، ژانگ فنگ، معاون دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای در این مراسم گفت: امروز مایۀ افتخار است که اینجانب بتوانم از طرف دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای در افتتاحیه مرکز چین که با همکاری دو کشور برگزار شده است، حضور داشته باشم. دانشگاه سی سو و دانشگاه علامه طباطبائی هر دو از دانشگاه های برتر دو کشور به شمار می روند که در دنیا شهرت پیدا کرده اند.


او در ادامه گفت که در سال های اخیر دانشگاه سی سو به دنبال بین المللی سازی خود و توسعۀ رشتۀ مطالعات کشوری و منطقه ای است.


ژانگ فنگ تصریح کرد: در سال 2016 میلادی دانشگاه سی سو و دانشگاه علامه طباطبائی این توافق همکاری را امضا کردند و به همین اساس فعالیت بین دو دانشگاه شکل گرفت. دانشگاه سی سو هر سال از دو دانشجوی زبان و ادبیات چینی دانشگاه علامه طباطبائی دعوت می کند تا در دورۀ دانش افزایی دانشگاه شرکت کنند و دانشگاه علامه طباطبائی هم تعدادی از دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی را برای تقویت کردن زبان فارسی می پذیرد.


معاون دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای در ادامه اظهار کرد: برای ارتقای سطح علمی دو کشور و پیشبرد توسعۀ این دو دانشگاه و با مشارکت و هماهنگی یکدیگر برنامۀ تاسیس دو مرکز مطالعات ایران و چین در هر دو دانشگاه راه اندازی شده است تا سطح تحقیقات، همکاری و معرفی فرهنگ دو کشور را در اختیار محققان و دانشمندان هر دو کشور قرار دهیم.


او در پایان گفت: تاسیس مرکز مطالعات چین در این دانشگاه نشانگر زمینۀ همکاری  ها و دوره های علمی است و در جریان گسترش مبادلات فرهنگی چین و ایران حائز اهمیت فراوان است. این مرکز به عنوان اولین نهاد همکاری و تبادلات فرهنگی دو کشور است. این نهاد به عنوان برنامۀ همکاری دانشمندان دو کشور در حوزۀ مطالعات بین رشته ای اوضاع گذشته و کنونی چین و ایران را بررسی خواهند کرد و برای تحقیق عمیق آشنایی با یکدیگر و درک متقابل و پشتیبانی علمی امکانات لازم را فراهم خواهد آورد. روابط و مبادرات دوستانۀ چین و ایران دارای تاریخ دیرینه است. ما معتقدیم با تلاش های دو طرف در حوزه های مختلف دوستی و همکاری تعمیم خواهد یافت. من با تمام وجود امیدوارم همکاری های مرکز دانشگاه چین و دانشگاه علامه طباطبائی به دست آوردهای علمی سطح بالایی نایل شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار