۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۷۷۳۲۹
شمیسا

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با همراهی حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و برخی از معاونان وزارتخانه به مناسبت آغاز سال نو با حضور در منزل سیروس شمیسا، از استادان برجسته، نام آشنا و پیشکسوت دانشگاه علامه طباطبائی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.


به گزارش عطنا، در این دیدار حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، عبدالرضا باقری(قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های اُمنا و هیئت ممیزه مرکزی)، مسعود برومند(معاون پژوهش و فناوری) و علیرضا عبداللهی نژاد(مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم) وزیر علوم را همراهی می‌کردند.


سلیمی در این دیدار شمیسا را از چهر های برجستۀ دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کرد و گفت: دکتر شمیسا از مشاهیر و افتخارات دانشگاه علامه طباطبائی هستند که دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه ما بدون حضور ایشان معنایی ندارد. او در زمینۀ ادبیات و سبک شناسی سخنان بسیاری برای گفتن دارد که حضور این استاد برجسته برای ما و دانشجویان بسیار مغتنم است.


شمیسا، چهرۀ ماندگار کشور هم در این دیدار ضمن تشکر از حضور وزیر علوم، رئیس دانشگاه و معاونان وزارتخانه در منزل وی، گفت که از دوران نوجوانی عاشق ادبیات و شعر و شاعری بوده است و هیچ وقت نتوانسه است از تالیف و تصنیف دست بردارد.


گفتنی است، سیروس شمیسا ۲۹ فروردین ماه ۱۳۲۷ در رشت به دنیا آمد. وی عضو هیئت علمی بازنشسته دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی است و در سال ۱۳۸۰ به عنوان «چهره ماندگار ادب فارسی» مورد تقدیر قرار گرفته است. نام سیروس شمیسا نزد فارسی پژوهان، نام دیرآشنایی است. این نویسنده و استاد ادبیّات فارسی تاکنون بیش از ۴۰ اثر گران‌بها خلق کرده است. از نکات قابل توجه در آثار وی تقسیم‌بندی‌های دقیق و علمی اوست و از این منظر شمیسا نقش بسیار مهمی در بازآفرینی و تئوریک ساختن مباحث مهم و مغفول مانده ادبی ما داشته است و در این باره توانسته است به گونه‌ای آکادمیک و قابل فهم برای دانشجویان ادبیات، مباحث مهم و کلیدی ادبیات فارسی را تشریح و تبیین کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار