۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۸۵۳
2315810

برنامه کلی دروس رشتۀ فلسفۀ رسانه در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به تصویب رسید.


به گزارش عطنا و به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۶۵ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد. در این جلسه سرفصل درسی و برنامه آموزشی رشته «فلسفه رسانه» در مقطع کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفت. رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در این جلسه خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که مواد درسی مورد نیاز برای پذیرش دانشجو در آزمون ورودی از چه منابع درسی باشد.


وی افزود: مسئله مهمی که باید مورد توجه باشد این است که رشته مذکور برای عموم داوطلبان رشته‌های کارشناسی ارائه می‌شود و برای رشته‌های غیر مرتبط، واحدهای جبرانی در نظر گرفته شود.


در ادامه دروس پیشنهادی برای این رشته ارائه شد و اعضا به بررسی سرفصل آن پرداختند.


حجت‌الاسلام کاظمینی، معاون ارتباط با حوزه دبیرخانه شورای تحول گفت: عنوان دروس، سرفصل و منابع درسی بعضاً ارتباط واضح و منسجمی ندارند که نیاز بهت دقیق بیشتر دارد و البته می‌توان این مسئله را به دلیل تازگی و میان‌رشته‌ای بودن آن دانست.


وی ادامه داد: البته در حال حاضر برخی منابع مربوط به این رشته‌ها در حال تدوین است که نیاز به گذر زمان دارد.


حدادعادل در ادامه تأکید کرد: اینکه برخی دروس بدون منابع کافی برای دانشجویان ارائه شود ممکن است لطماتی را به بدنه دانشگاهی و دانشجویان وارد کند. چنین مواردی که ناشی از شتاب‌زدگی است آثار نامطلوبی را به همراه خواهد آورد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دروسی که ارائه می‌شود شایسته است منابع علمی مناسبی هم برای آن فراهم شود و در معرض نقد و واکاوی قرارگرفته باشد تا به عنوان منبع درسی ارائه شود.


حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست گفت: در برخی دانشگاه‌ها از قبیل دانشگاه‌های ترکیه و فرانسه رشته‌های میان‌رشته‌ای تنها در اختیار دانشگاه‌هایی داده می‌شود که دپارتمان مربوط به هر دو رشته را داشته باشند.


وی افزود: البته این رشته‌ها به صورت برنامه اجرایی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود و هر دو دپارتمان در اجرای برنامه مذکور نقش دارند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: باید برای دروس میان‌رشته‌ای که توسط شورای تحول و ارتقای علوم انسانی پیشنهاد می‌شود دانشکده‌های هر دو رشته در دانشگاه مشغول به فعالیت باشند.


قرار شد پیشنهاد مذکور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شود. در پایان برنامه کلی دروس رشته «فلسفه رسانه» در این جلسه به تصویب نهایی رسید و مقرر شد منطبق با مباحث ارائه شده در این جلسه سرفصل دروس در کارگروهی توسط


شورای تخصصی حوزوی بررسی و نهایی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار