۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۶۰

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد ۸۰ درصدی وام تحصیلی در نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۵-۹۴ خبر داد و گفت: وام اشتغال از دهه فجر عملیاتی می شود.


25377_1842378310_896_597به گزارش عطنا ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با مهر، با اشاره به هدفمند شدن وام‌های دانشجویی گفت: اعتبار وام تحصیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نسبت به نیم سال اول ۸۰ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: امسال در وام شهریه نیز علی رغم محدودیت هایی که با آن مواجه بودیم، هم کمبود اعتبار سال قبل جبران شده و هم به اندازه عملکرد سال گذشته وام شهریه پرداخت کردیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: همچنین دانشگاه‌هایی که برای وام شهریه ثبت نام کرده بودند ولی به علت کمبود اعتبار نتوانسته بودند از وام شهریه استفاده کنند، مجدد نامه زده و به آنها نیز وام اختصاص داده شد.
وی تاکید کرد: می توان گفت به تمام متقاضیان، وام شهریه اختصاص دادیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه با اشاره به وام اشتغال گفت: در جلسه اخیر هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وام اشتغال مصوب و تفاهم نامه آن نیز با صندوق کارآفرینی امید امضا شد.
وی با بیان اینکه شیوه نامه اجرایی وام اشتغال عملیاتی شده است. ادامه داد: پرداخت وام اشتغال از دهه فجر عملیاتی می شود و دانشگاه‌هایی که کارگاره‌های مهارت محور و کارآفرین داشته و دانشجویان آنجا اشتغال داشته باشند، تا ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۶۰ ماهه می توانند دریافت کنند.
یزدان مهر درباره اینکه آیا فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها نیز می توانند از وام اشتغال استفاده کنند، گفت: آنها نیز می توانند، ولی بیشتر این وام برای دانشگاه‌های هنر، دانشگاه‌های صنعی و دانشگاه های که فنی و حرفه ای محور هستند در نظر گرفته شده است. فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها درصورتی که کارگاه داشته و فعالیت آنها منتج به تولید شده باشد، می توانند ثبت نام کرده و با بررسی صندوق کارآفرینی امید وام دریافت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار