۰۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۵۳۴۱
بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی از مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبائی

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران با همراهی مجتبی جعفری، قائم مقام و معاون امنیت، عباس آسوشه، معاون فناوری، محمد حسین پور مشکانی، مدیر کل ارتباطات و روابط عمومی، عبدالحسین کلانتری، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی، رسول حسینی، مدیر کل حوزه ریاست و دبیرخانۀ شورای عالی فضای مجازی از مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی و اجتماعی و مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کردند.


به گزارش عطنا، در این بازدید که حسین سلیمی، رئیس دانشگاه و حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه هم حضور داشتند، به معرفی واحدها و استارتاپ های مستقر در این مرکز پرداخته شد.


طی این بازدید، سلیمی به هدف راه اندازی این مرکز در دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: در اوایل تاسیس این مرکز به دلیل اینکه دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاهی در حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی است، مقاومت های بسیاری برای تاسیس این مرکز وجود داشت، اما خوشبختانه با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاران گروه مدیریت تکنولوژی و معاونان دانشگاه این مرکز راه اندازی شد.


وی تصریح کرد: ساختمان این مرکز در گذشته خوابگاه دانشجویی و مستهلک بود، به طور کلی بازسای و مقاوم سازی شد تا در اختیار این مرکز قرار بگیرد. بعد از راه اندازی این مرکز شرکت ها و استارتاپ های فعالی در این واحد مستقر شده اند و ما قصد داریم که واحد شمارۀ 2 این مرکز را هم در پردیس مرکزی دانشگاه در دهکده المپیک ایجاد کنیم.


سلیمی با بیان اینکه، هدف اصلی دانشگاه ها تربیت نیروهای کارمندی نیست و نباید همه انتظار داشته باشند در بخش های کارمندی و دولتی مشغول به کار شوند، اظهار کرد: هدف اصلی ما از تاسیس مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی و اجتماعی و مرکز نوآوری این است که ما یک «دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی کار آفرین» باشیم.


در ادامه ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران ضمن تشکر و تبریک بابت تاسیس این مرکز فناوری در یک دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی، تصریح کرد: تاسیس این چنین واحدهایی دقیقاً متناسب با نیازهای کشور است. امروزه در غرب، بخش زیادی از تولید علم، دانش، آموزش و پژوهش توسط شرکت های بزرگ انجام می شود. این امر نیازمند داشتن شرکت های خصوصی بزرگ، چالاک و جسور است.


رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران تاکید کرد: با این اوصاف دانشگاه های ما بسیار از دانشگاه های غربی عقب هستند و باید در این زمینه بازاندیشی کنیم. پیشنهاد بنده این است که دانشگاه ها باید این خلاها را جبران کنند. این کاری که شما در دانشگاه علامه طباطبائی انجام داده اید، دقیقاً در همان راستا است.


فیروزآبادی پیشنهاد خود مبنی بر اینکه دانشگاه علامه طباطبائی می تواند سیستم آموزش خود را با این مرکز پیوند دهد و این دو بخش را با یکدیگر آشتی دهد، ارائه داد و تاکید کرد: دانشگاه ها باید بازیگری بیشتری داشته باشند، یعنی باید با بخش خصوصی، پژوهشگاه ها و... عجین شوند.


او در ادامه گفت: دانشگاه علامه طباطبائی در این زمینه می تواند، پرچم دار باشد و این کار این دانشگاه است که علوم انسانی و اجتماعی را با تکنولوژی آشتی دهد. همانطور که در غرب این مسئله کاملا برطرف شده است.


دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: ما هم در مرکز ملی فضای مجازی از این اتفاق، استقبال می کنیم و حاضریم در این زمینه به دانشگاه علامه طباطبائی کمک و یاری برسانیم. تاسیس این مرکز رویداد خوبی است اما نباید فقط به این اتفاق بسنده شود و باید فعالیت های این مرکز گسترش داشته باشد.


گزارشی از این بازدید را می بینید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار