۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۷۴۴۶۹
وحید آگاه

سرپرست دفتر حقوقی دانشگاه در مورد طرح تعریض رمپ ورودی بزرگراه شهید خرازی به آزادراه تهران-شمال، گفت: دانشگاه از حدود بیش از دو سال گذشته، مکاتبه ها و مذاکره هایی با شهرداری تهران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شرکت آزاد راه تهران-شمال در این خصوص داشته است. در طرح اولیه این آزادراه، «ساختمان مرکزی» دانشگاه علامه طباطبائی در درون حریم تعریض قرار گرفته بود، که باید تخریب می شد. اما با مذاکره های طولانی و متعدد با مسئولان مربوطه و ارائه مستندات قانونی و مرور موازین حقوقی، بالاخره موفق شدیم این طرح را تغییر دهیم و ساختمان مرکزی دانشگاه حفظ شود. علاوه بر این خروجی دانشگاه حداقل به اندازۀ یک خودرو نیز حفظ و رینگ دور پردیس دانشگاه برای تردد خودرویی باز ماند.


به گزارش عطنا، وحید آگاه در ادامه تصریح کرد: این اولین اقدام مهم ما بود که دانشگاه توانست طبق قانون و با تعامل با چند دستگاه اجرائی آن را کسب کند. وی با اشاره به اینکه برای توافق بر سر طرح تعریض، بسیاری از مشکلات دیگر دانشگاه با شهرداری حل شده است، اظهار کرد: در خصوص اراضی دهکده المپیک با اسناد مالکیت موجود، اراضی خریداری شده و واگذاری ها، ساماندهی و تثبیت شد و خوشبختانه طی این توافقات، موفق شدیم به نوعی تمام مشکلات با شهرداری را حل کنیم.


سرپرست دفتر حقوقی دانشگاه در ادامه تاکید کرد: بیش از 90درصد مشکلات ما با شهرداری حل شده است و تمامی«توافقات شفاهی» که در زمان ریاست قبلی دانشگاه صورت گرفته بود، مکتوب و مستند شده است.


وی در ادامه اظهار کرد: در پردیس دهکده المپیک، مشکل ارضی، پهنه و کاربری داشتیم که مانع اساسی بر سر راه گسترش و  توسعه فیزیکی پردیس بوده و ساخت و سازهای آتی را به بن بست رسانده بود اما در این زمینه هم با شهرداری تهران به توافقاتی دست پیدا کرده ایم. یعنی در مقابل این قطعۀ کوچک که از دانشگاه به آزادراه تهران-شمال ملحق شده است که ذیل یک طرح ملی بوده و انجام آن به نوعی تکلیف ما محسوب می شد، موارد بسیاری را به دست آورده و تثبیت کردیم. این توافقات مقدمه ای بود برای شفاف شدن و تسویه حساب مطالبات طرفین که هر گونه اقدامی از طرف دانشگاه با ارجاع به آنها با موانع  و  مشکلاتی روبرو می شد.



بسیاری از توافقات دوران ریاست قبلی، شفاهی و غیرمستند بود



وی با تاکید مجدد بر اینکه در زمان ریاست قبلی دانشگاه بسیاری از توافقات شفاهی و غیرمستند بوده، گفت: در حال حاضر تمامی این اراضی، سنددار شده است. آگاه، برطرف شدن مشکلات و مسائل مربوط به بلوک ها و واحدهای خریداری شده در منطقۀ دهکده المپیک را دستاورد دیگر این توافقات دانست و اظهار کرد: مشکل کاربری ساختمانی که در مجاورت پردیس شمارۀ یک دانشگاه خریداری و به هدف بازسازی تخریب شده بود نیز حل شده و عملیات بازسازی آن مجددا آغاز شده و ان شاء الله به زودی به سرانجام خواهد رسید. همچنین مشکل کاربری «ساختمان معاونت دانشجویی» نیز حل شده و  از نظر حقوقی دیگر مسئله ای متوجه آن نخواهد بود.


سرپرست دفتر حقوقی دانشگاه با اظهار اینکه این عوامل حاصل یک تلاش دوساله از جانب رئیس دانشگاه، معاونت توسعه و مدیریت منابع، مدیریت امور عمرانی و دفتر حقوقی دانشگاه بوده است، تصریح کرد: در کل نسبت به آنچه که از دانشگاه به آزادراه تهران-شمال «طبق قانون و به جهت ملی بودن طرح»، ملحق شده است، توافقات «خوب و مناسبی» انجام شده که به برخی از آنها در این مصاحبه اشاره شد و برخی نیز در شرایط فعلی ناگفته می ماند اما نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.


وی افزود: کما اینکه در خصوص طرح های جامع دانشگاه، کاربری، پهنۀ اراضی دهکده و پردیس شماره دو (خرگوش دره)، تمام امور ناتمام دوره ریاست قبلی، تثبیت شده و دورنمایی برای چند دهه آینده ترسیم و تثبیت  شده است. به نوعی این دوره را می توان «دورۀ تثبیت جایگاه اراضی دانشگاه» و ترسیم افق روشن در این زمینه یعنی پردیس جامع دانشگاهی علامه طباطبائی دانست که بخشی از آن در توافقات اخیر با شهرداری متحقق شده است.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد: شرکت آزاد راه تهران-شمال به ما اعلام کرده است که عملیات عمرانی مرتبط با حوزۀ دانشگاه تا دهۀ اول اسفند ماه به اتمام برسد و در بدبینانه ترین حالت این عملیات قبل از  آغاز سال نو به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار