۲۷ دی ۱۳۹۷ ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۷۴۰۹۷
n83174620-72786225
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با همراهی هیئت بلندمرتبۀ علمی با وزیر آموزش عالی بلژیک ملاقات کردند و دو طرف برای گسترش همکاری های دانشگاهی توافق کردند.

به گزارش عطنا، به نقل از ایرنا، منصور غلامی عصر پنجشنبه در ملاقات با «ژان کلود مارکور» به سیاست وزارت علوم برای گسترش همکاری‌های علمی با کشورهای اروپایی به عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: با توجه به کیفیت و جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های بلژیک، ایران آمادگی دارد که مناسبات بین دانشگاهی با این کشور را گسترش دهد.


وی با بیان جایگاه علمی ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی، افزود: همکاری دانشگاه‌های دو طرف می‌تواند موجب هم افزایی شود.
مارکور، وزیر آموزش عالی بلژیک نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ، تمدن و جایگاه فرهنگی ایران، از گسترش همکاری‌های علمی دوجانبه استقبال کرد و گفت که همکاری با دانشگاه‌های ایران را ب‌ه عنوان یک اولویت در دستور کار قرار خواهد داد. وی همچنین برای اجرای پروژه‌های مشترک و تبادل دانشجو و استاد، اعلام آمادگی کرد.
در پایان این نشست که دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و رایزن علمی فناوری ایران در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن نیز حضور داشتند، مقرر شد برای عملیاتی شدن همکاری‌های دو طرف، اقدامات و پیگیری‌های لازم به عمل آید.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه‌شنبه در رأس هیئتی سیاسی و دانشگاهی برای شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شد.
وی علاوه بر بازدید از دانشگاه لوون بلژیک، با 'کارلوس موداس' کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا ملاقات کرد.
در این سفر، قائم‌ مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیسان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبائی اصفهان، خوارزمی، نمایندگان وزارت بهداشت، معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهوری و رایزنی علمی ایران در اروپا وی را همراهی می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار