۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۷۳۹۸۱
رضامراد صحرایی در  مراسم اختتامیه اولین مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی

مدیر مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: گسترش زبان فارسی، شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و توسعه روابط بین دانشگاهی در سطح بین‌المللی از جمله اهداف مراکز آموزش زبان فارسی است.


به گزارش عطنا به نقل از دانشگاه علامه طباطبائی، رضامراد صحرایی با اشاره به سیاست‌های کلی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص توسعه و گسترش روابط علمی بین‌المللی اظهار کرد: با در نظر داشتن این سیاست‌ها در طی یک سال گذشته برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی در این مرکز به اجرا درآمده است.


وی افزود: از جملۀ این برنامه ها می توان به برگزاری 33 دورۀ آموزشی با شرکت 200 فارسی آموز از دانشجویان 11 کشور دنیا اشاره کرد. این دوره ها تحت عناوین دوره های دانش افزایی زبان فارسی، فارسی مهارتی و فارسی دانشگاهی برگزار شده است. فارسی آموزان خارجی در این مرکز در یک دورۀ یک ماهه در 80 ساعت کلاس آموزشی و نزدیک به 40 ساعت فوق برنامه شرکت می کنند.


مراد صحرایی ادامه داد: فارسی آموزان از شنبه تا پنجشنبه، هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 در کلاس بوده و از ساعت 16به صورت یک روز در میان، در برنامه های تهران گردی بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی، بوستان ها، تفرجگاه ها، سینما و ... حضور پیدا می کنند. همچنین برگزاری کلاس آشنایی با خط و خوشنویسی ایرانی، صنایع دستی و موسیقی سنتی ایرانی نیز از دیگر برنامه های مرکز به شمار می رود.


وی گفت: برگزاری اولین مدرسه تابستانی زبان فارسی، نخستین تجربه دانشگاه علامه طباطبائی بعد از تأسیس مرکز آموزش فارسی به غیر فارسی‌ زبانان در این خصوص است.


وی افزود: گسترش زبان فارسی، شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، توسعه روابط بین دانشگاهی در سطح بین‌المللی با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علامه طباطبائی از اهداف برپایی این مدرسه است.


مدیر مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبائی با ارائه گزارشی از برگزاری مدرسه تابستانی ادامه داد: 35 دورۀ آموزشی فارسی آموزی از 11 کشور: چین، آلمان، بلژیک، قزاقستان، روسیه، کره جنوبی، هلند، اسپانیا، عراق، لهستان و ارمنستان به مدت یک ماه در سطح نوآموز، مقدماتی، پیش میانی و میانی در این مدرسه تابستانی به فراگیری زبان فارسی پرداختند. وی اضافه کرد: علاوه بر دوره‌های آموزشی پیش‌ بینی‌ شده که به مدت 80 ساعت برگزار شد، فوق‌ برنامه‌هایی از جمله دوره آشنایی با صنایع‌دستی و خوش‌ نویسی خط فارسی، بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی شهر تهران و عزیمت به یک سفر چهار روزه در مسیر جاده ابریشم و بازدید از شهرهای کاشان، اصفهان، نطنز و روستای ابیانه و مکان‌های تاریخی آن نیز انجام ‌شده است.


مراد صحرایی گفت: بر اساس ضوابط موجود در مرکز آزفا برای ورود زبان آموزان، آزمون تعیین سطح برگزار می‌شود. این آزمون بر اساس الگوی میشیگان و آکسفورد و شامل دو بخش کتبی (چهار گزینه‌ای و نگارش) و شفاهی است. در طول برگزاری دوره و در پایان دوره نیز آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار و بر اساس سطح‌بندی استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی از مقیاس 7، یک کارنامه و گواهینامه مطابق نمره کسب‌شده از میزان پیشرفت فارسی آموزان و ساعات آموزشی گذرانده شده به آن‌ها داده می‌شود.


وی افزود: پس از گذراندن ساعات آموزشی و گرفتن آزمون پیشرفت، به‌ طور معمول سطح زبانی فارسی آموزان یک تا دو سطح و حتی بیش از دو سطح، پیشرفت می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار