۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۷۳۹۷۶

استاد دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در شرایط فعلی کشور و باوجود هجمه رسانه‌های بیگانه وظیفه خطیر ناظران شورای نگهبان، تبیین شبهات سیاسی - اجتماعی موجود در جامعه است.


 به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری فارس، بهروز دانش‌پژوه این هفته در همایش بصیرت‌افزایی که با حضور ناظران شورای نگهبان داراب برگزار شد، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال آینده تهدیدات اقتصادی با تهدیدات امنیتی همراه می‌شود و تنها راه مقابله با آن‌ها تبیین شبهات سیاسی و اجتماعی برای نسل جوان است.


وی بیان کرد: قوی‌ترین و مقتدرترین دولت شیعی در تاریخ اسلام، نظام جمهوری اسلامی است و حتی در دولت صفوی نیز چنین هژمونی و گستره  قدرت وجود نداشته است.


استاد دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: دشمنان با جنگ نرم و سخت نتوانستند نظام را تضعیف کنند و اکنون در فضای مجازی به‌وسیله جوک و فکاهی قصد دارند قشر جوان را ناامید و مأیوس کنند و شبهاتی را در میان آن‌ها به وجود بیاورند.


دانش‌پژوه تصریح کرد: یکی از شبهه‌های موجود این است که قانون اساسی یک‌نهاد استصوابی به نام شورای نگهبان قرارداد که این موضوع خلاف دموکراسی است.


وی ادامه داد: در برابر چنین شبهه‌هایی، ناظران شورای نگهبان باید با استدلال محکم این حرف‌های پوپولیستی و بی‌محتوا را رد کنند و این مهم بامطالعه و تحقیق میسر می‌شود.


این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: مشابه شورای نگهبان در فرانسه و بلژیک که به‌عنوان مهد دموکراسی مطرح است، نیز وجود دارد و سن رئیس شورای فرانسه ۱۰۴ سال است این در حالی است که برای آیت‌الله جنتی با 92 سال سن، فکاهی‌های بی‌محتوا می‌سازند درحالی‌که شأن آیت‌الله جنتی فقاهتی است و فقط یک قانون‌گذار نیست.


دانش‌پژوه با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یک‌نهاد راهبردی است، تأکید کرد: شورای نگهبان نیازمند حضور یک فقیه جامع‌الشرایط و مجتهد است که به تمام مسائل و ریزه‌کاری‌های موجود آگاه باشد و نمی‌توان یک طلبه جوان را در این جایگاه قرارداد.


وی با اشاره به شبهات دیگری که در فضای مجازی درزمینهٔ مقایسه انقلاب اسلامی با رژیم ستم‌شاهی پهلوی ایجادشده است، افزود: تثبیت مرزهای افغانستان و احداث تونل و... توسط رضاشاه مسائلی است که ذهن جوانان را با آن پرکرده‌اند درحالی‌که بخشی از آن‌ها تحریف‌شده است و در برابر آن پیشرفت‌های علمی و فناوری نظام را بازگو نمی‌کنند و با آمارهای غلط و  رنکینگ‌های نادرست، جایگاه علمی و فناوری ایران را بی اهمیت جلوه می‌دهند.


استاد دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: در فضای مجازی برای تضعیف هرچه بیشتر دستاوردهای کشور می‌کوشند و اخبار ناگوار و مأیوس‌کننده را به ایران نسبت می‌دهند در مقابل ساخت ماهواره، موشک، ارسال موجود زنده به فضا و پیشرفت‌های علمی دیگر را نمی‌بینند.


دانش‌پژوه خاطرنشان کرد: تمام مکاتب فلسفی غربی نظیر فمینیسم، اگزیستانسیالیسم و... بر اساس تفکرات اومانیستی شکل‌گرفته اما اعتقاد مسلمانان «یدالله فوق ایدیهم» است و خدا تنها باتقوا و پرهیزگاری به ما امید و یاری می‌دهد.


وی تصریح کرد: دولت شیعی باید امیدوار باشد و چنانچه افرادی قصد دارند نقاط ضعف را بازگو کنند نقاط قوت و دستاوردهای ارزشمند را نیز تبیین کنند تا یاس و ناامیدی به جامعه القا نشود.


این تحلیل‌گر سیاسی بیان کرد: امروز جوانان این کشور ناامید هستند و باید با اشاره به جایگاه علمی و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های دیگر، امید را به جامعه تزریق کرد و این موضوع تأکید مقام معظم رهبری است.


دانش‌پژوه اظهار داشت: حواشی کنوانسیون‌های CFT و FATF باید توسط ناظران شورای نگهبان برای مردم تحلیل شود و آن‌ها باید اطلاعات جامعی در این زمینه داشته باشند.


وی گفت: در  CFTشش حق تحفظ قرارگرفته که در تمام عهدنامه‌های بین‌المللی این حقوق را قبول دارند اما برای ایران دو استثنا قراردادند که شرایط را دشوار می‌کند.


دانش‌پژوه بابیان اینکه در عهدنامه‌هایی که به ایران تحمیل می‌کنند ماهیت گروه‌های تروریستی توسط شورای امنیت و سازمان ملل تعیین می‌شود، گفت: موافقان CFT عقیده دارند چنان چه این کنوانسیون اجرا شود ۲۰ درصد در هزینه‌های مردم صرفه‌جویی می‌شود اما آن‌ها در زمان پذیرش برجام نیز قول دادند ۴۰ درصد هزینه‌های مردم کاهش یابد و این‌چنین نشد.


استاد دانشگاه علامه طباطبائی بابیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس حتی متن FATF را نکرده‌اند، تصریح کرد: FATF قرارداد نیست و عنوان گروهی متشکل از ۳۷ کشور جهان است که ایران را در جمع خود نمی‌پذیرند و پروپاگاندای ایجادشده برای پذیرش آن فقط یک اکشن پلان است.


 وی خاطرنشان کرد: یکی از شبهات ایجادشده در ارتباط با شورای نگهبان این است که چرا در دوره قبل انتخابات مجلس، ۶ هزار نفر رد صلاحیت شدند.


دانش‌پژوه افزود: رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداها به جهت خلأ قانونی است که افراد سابقه‌دار افرادی که مشکل روحی دارند و... برای کاندیدا شدن اقدام می‌کنند و در مرحله نخست از فیلتر خاصی عبور نمی‌کنند.


وی بیان کرد: رد صلاحیت 6 هزار کاندیدای نمایندگی در لفافه چنین وانمود می‌کند که شورای نگهبان دیکتاتوری رفتار می‌کند.


  استاد دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از ۴ سال قبل تاکنون در فضای مجازی محتوا سازی کرده و برای تضعیف نظام و ناامیدی مردم از زبان کارگر، معلم، پزشک و...مطالب یاس آلودی منتشر می‌کند همچنین با اصطلاحات و عناوینی نظیر آخوند دولتی و آخوند انگلیسی سعی در پایین آوردن شأن روحانیت دارد.


a

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار