۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۳۹۶۵

کتاب «فهم نادرست اینترنت» با ترجمه دکتر حسین افخمی و یعقوب مشفق در حوزه ارتباطات منتشر و روانه بازار شد.

 

به گزارش عطنا، این کتاب که به جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اینترنت می‌پردازد نوشته جیمز کارن، ناتالی فنتون و دزموند فریدمن است که به تازگی ترجمه جدید آن به قلم حسین افخمی، مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی و یعقوب مشفق، دانش‌آموخته رشته روزنامه‌نگاری این دانشگاه در انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده است.

 

آنچنان که در پشت جلد کتاب اشاره شده است: هدف این کتاب درک بهتر و شناخت بیشتر نسبت به رسانۀ جدید« اینترنت» است. رشد اینترنت چشمگیر و امروزه بیش از دو میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارند ، بی‌تردید این پدیده‌ای جدید است که ویژگی‌های برجسته‌ای از زندگی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در جوامع معاصر رقم می‌زند. کتاب حاضر معرفی کوتاهی از اینترنت است که تاریخچه، جامعه‌شناسی، سیاست و جنبه‌های اقتصادی و آثار آن را طی چهار بخش و هفت فصل در جامعه بررسی می‌كند.

 

«فهم نادرست اینترنت» در سه سطح یا سه بخش ساده تنظیم شده است:

 

بخش اول با نگاهی به تاریخچه اینترنت، نمایی کلی از جایگاه آن را در جامعه معرفی می‌کند.

 

بخش دوم بر نقش نظارتی و جنبه‌های اقتصادی اینترنت تمرکز دارد.

 

بخش سوم آثار فرهنگی و سیاسی اینترنت را ارزیابی می‌کند.‏

 

این کتاب، متنی مجادله‌آمیز در ابعاد اجتماعی و تاریخی است با دو هدف: به چالش کشیدن اسطوره‌های نقش بسته در اذهان مردم؛ و نقد و بررسی افراطی‌گری‌های علمی موجود دربارة نقش و کارکرد اینترنت.

 

و انتظار می‌رود كه افزون بر خوانندگان عمومی، سه دسته از مخاطبان خاص به سراغ این كتاب بروند: كاربران اینترنت، دانشجویان و دست اندركاران سیاستگزاری.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار