۱۲ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۷۳۸۹۶
حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: مشکلات مالی دانشگاه به سه سطح کافی نبودن هزینه، تخصیص نامناسب و تأخیر در پرداخت بودجه تقسیم می شود، اما حداقل خواسته دانشگاهیان این است که دولت بودجه ناکافی را به موقع پرداخت کند.


به  گزارش عطنا، حسین سلیمی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا در باره بودجه اختصاص یافته به دانشگاه علامه اظهار کرد: میزان بودجه در نظر گرفته شده برای دانشگاه علامه طباطبایی رضایت بخش نیست.
وی افزود: در روزهای اخیر برخی رسانه ها جدول بودجه را به گونه ای تحلیل کردند که گویی بودجه دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به گذشته در صدر افزایش یافتگان است، اما این رشد بودجه به صورت ظاهری است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه بودجه منتشر شده به نام دانشگاه با در نظرگرفتن درآمد اختصاصی احتمالی است، یادآورشد: در واقع قدرت مالی دانشگاه علامه براساس بودجه فعلی سال آینده 50 درصد کاهش می یابد.
سلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به جدول بودجه، برای دانشگاه علامه حدود 90 میلیارد تومان درآمد احتمالی پیش بینی شده است، این درحالی است که نیمی از این مبلغ هم در واقعیت تحقق پیدا نمی کند. بنابراین 45 میلیارد از این پیش بینی بودجه حذف می شود.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: 20 درصد بودجه حقوق و دستمزد کارکنان در سال آینده افزایش می یابد، از این رو در شرایطی که نزدیک به 80 درصد بودجه دانشگاه به حقوق و دستمزد کارکنان تعلق می گیرد، بودجه رفاه دانشجویی، پژوهش و آموزش در اختیار رئیس دانشگاه عملا کاهش می یابد.
وی ادامه داد: قرار است حقوق و دستمزد کارکنان در سال آینده 20 درصد افزایش یابد، اما بودجه دانشگاه فقط 14 در صد افزایش داشته است. در نتیجه دانشگاه مجبور است از بودجه دانشگاه به بخش حقوق تزریق کند.
به اعتقاد سلیمی، بودجه رفاه دانشجویی، آموزش، پژوهش و توسعه فیزیکی دانشگاه عملا نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش می یابد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به مشکلات دانشگاه ها در بحث های مالی اظهار کرد: بودجه در اختیار دانشگاه برای هزینه های بی شمار آن به درستی محاسبه نمی شود. امکانات رفاهی دانشجویان، جذب استادان، انجام پژوهش و توسعه فیزیکی دانشگاه نیاز به هزینه بسیاری دارد.
وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه هزینه اختصاص داده شده را به طور کامل به دانشگاه پرداخت نمی کند؛ بطور مثال این سازمان از 10 میلیارد تومان تنها 8 میلیارد را به حساب دانشگاه واریز می کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به تأخیر در پرداخت بودجه دانشگاه اظهار کرد: پس از ارسال برنامه بودجه دانشگاه به خزانه، در بیشتر مواقع خزانه با اعلام کمبود بودجه، 80 درصد بودجه را به حساب دانشگاه واریز می کند.
سلیمی یادآور شد: دانشگاه از تیر تا مهر باید بطور مثال مبلغی نزدیک به 30 میلیارد تومان برای هزینه های جاری و حقوق و دستمزد دریافت می کرد، اما خزانه فقط 7 میلیارد تومان به حساب دانشگاه واریز کرد.
به اعتقاد وی، جنس فعالیت این دانشگاه با سایر دانشگاه ها متفاوت است. بطور مثال در ساخت و ساز اگر هزینه لازم پرداخت نشود، پروژه می تواند تا پرداخت هزینه متوقف شود، اما فراهم کردن امکانات رفاهی دانشجو نمی تواند به تأخیر بیفتد.
سلیمی در پایان اظهار داشت: حداقل خواسته ما دانشگاهیان این است که هرچقدر بودجه هم به نظر کم می آید، به موقع به دانشگاهیان پرداخت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار