۰۱ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۱۹۴۸
مجتبی شریعتی نیاسر

معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترا سالانه با احتساب بخش دولتی بالغ بر 22 هزار نفر است که در سال جاری این ظرفیت در دانشگاه‌ها تغییر نکرده است.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر، اظهار کرد: عدم استقبال آزمون دکترا و کاهش 40 هزار نفری دانشجویان در ثبت نام به دلیل کاهش ظرفیت دانشگاه‌ها نیست.


معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تصریح کرد: با در نظر گرفتن زیاد بودن دانشجویان دکترا در کشور، کاهش ثبت نام متقاضیان موضوع مطلوبی است.


شریعتی نیاسر ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور و میزان ظرفیت دانشگاه‌ها دو موضوع جداگانه است و کاهش ثبت نام تأثیری بر ظرفیت دانشگاه‌ها ندارد.


معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات گفت: اگر متقاضیان مسیر دیگری برای رشد خود انتخاب کرده و در کنکور ثبت نام نکنند، نگران‌کننده نیست و حتی به صلاح کشوراست.


وی با بیان اینکه کاهش ثبت نام اگر ناشی از کاهش ظرفیت دانشگاه‌ها باشد، مشکل دارد، گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها مثل سال گذشته ثابت است اما باید وضعیت کنترل شود.


معاون آموزشی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تاکید کرد: حدود 100 هزار نفر دانشجوی دکترا در کشور وجود دارد که بیشتر از نیاز جامعه است و باید تعداد متقاضیان دوره‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص دکترا هدفمند و متناسب با نیاز بازار برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار