۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۷۱۵۸۰
حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

دبیر اجرایی بیست‌و‌هفتیمن جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه برای رعایت عدالت در این جشنواره طبق آیین‌نامه صادرشده از سوی وزارت علوم حداکثر دقت و کیفیت ارزشیابی موردتوجه بوده است، گفت: کمیته داوران این جشنواره که متشکل از استادان برجسته دانشگاه علامه بودند، به 20 شاخص برای گزینش دانشجویان نمونه در چهار حوزه آموزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی توجه کردند.


به گزارش خبرنگار عطنا، حمیدرضا مقامی، در مراسم «تقدیر از برگزیدگان بیست‌و‌هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی» که 25 آذرماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد (نتایج) (گزارش تصویری)، با اشاره به سخن امام علی (ع) درمورد دانش، گفت: مولای متقیان می‌فرمایند «علم قدرت است و هرکس که به علم و دانش چنگ زند، قدرتمند است و توان قدرت‌نمایی خواهد داشت و هر آنکه از علم فاصله گیرد، دیگران بر او غلبه خواهند کرد.»


وی ادامه داد: هدف از برگزاری هرساله جشنواره دانشجوی نمونه، شادابی و ارتقا انگیزه علمی است که با به‌کارگیری معیارهای سنجش‌پذیر و با حداکثر جامعیت، می‌تواند معرف ویژگی‌های دانشجو تراز اول جمهوری اسلامی ایران باشد.


مقامی تصریح کرد:‌ در این میان گامی مهم در جهت شناسایی استعدادهای برتر علمی، فرهنگی و آموزشی دانشجویان برداشته‌شده است که ضمن معرفی الگوی مناسب دانشجویی به افزایش مراتب علمی و معنوی و همچنین تشویق دانشجویان در پایبندی به هویت ملی و گسترش اصول ارزش‌های اسلامی در عرصه تحصیل و پژوهش، کمک می‌کند.


دبیر اجرایی بیست‌و‌هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: در این جشنواره، عنوان دانشجوی نمونه به شخصی اطلاق می‌شود که از حیث ویژگی‌های اخلاقی، علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و شئون دانشجویی سرآمد دیگر دانشجویان باشد.


وی گفت: برای رعایت عدالت در این جشنواره طبق آیین‌نامه صادرشده از سوی وزارت علوم حداکثر دقت و کیفیت ارزشیابی موردتوجه بوده است و کمیته داوران این جشنواره که متشکل از استادان برجسته دانشگاه علامه بودند، به 20 شاخص برای گزینش دانشجویان نمونه در چهار حوزه آموزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی توجه کردند.


عضو هیئت‌علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تأکید کرد: در بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه، کلیه مراحل ثبت‌نام و داوری دانشگاهی و کشوری به‌صورت سامانه‌ای (اینترنتی) در تاریخ 10 مهرماه آغاز و در تاریخ سوم آبان‌ماه سال جاری با دو نوبت تمدید به علت مشکلات عدیده سامانه ثبت‌نام، پایان پذیرفت که درمجموع از 118 نفر ثبت‌نام اولیه، 109 نفر از آنها موفق به بارگذاری مدارک خود در سامانه مذکور شدند.


وی با اشاره به اینکه در بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدا دانشجویان در سطح دانشگاه به رقابت پرداختند، گفت: در این مرحله سه نفر به‌عنوان دانشجوی نمونه و 36 نفر به‌عنوان دانشجوی شایسته تقدیر در سطح دانشگاه برگزیده شدند.


مقامی در همین رابطه افزود: سپس دانشجویانی که شرایط معرفی به رقابت در بخش دوم را کسب کرده بودند به مرحله کشوری راه یافتند و سایر دانشجویان تنها به‌دلیل مشکلات مدرک زبانی ارائه‌شده که شامل اعتبار، نوع آزمون، عدم حدنصاب نمره و ارائه مدرک بود از رقابت با دانشجویان سطح کشور بازماندند که برای رفع این مشکل نظر تمامی شرکت‌کنندگان را به کارنامه‌ای که درون لوح یادبود قرارگرفته ‌است، جلب می‌کنم.


وی یادآور شد: در مرحله کشوری معرفی دانشجوی نمونه در 6 گروه علوم انسانی، فنی‌مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی در مقاطع مختلف صورت می‌گیرد که پس از ارزیابی تخصصی توسط داوران کشوری، دانشجوی نمونه معرفی می‌شود.


دبیر اجرایی بیست‌و‌هفتیمن جشنواره نمونه دانشگاه علامه طباطبائی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر کار انتخاب دانشجویان نمونه سال 1397 در دانشگاه علامه طباطبائی به پایان رسیده و از کل تعداد ثبت‌نام کنندگان، تعداد 50 نفر آن‌ها از دانشجویان مقطع دکترا، 47 نفر از مقطع کارشناسی‌ارشد و 12 نفر نیز از دانشجویان مقطع کارشناسی هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار