۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۷۲۶
سلیمی بجستانی در مراسم اختتامیه اولین مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از برگزاری بیست‌و‌هفتمین دوره جشنواره دانشجویان نمونه در مرحله دانشگاهی این دانشگاه در روز ۲۵ آذرماه سال جاری با حضور رئیس دانشگاه، مسئولان و دانشجویان، در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری خبر داد.


حسین سلیمی‌بجستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، بیان کرد: جشنواره سالانه انتخاب دانشجوی نمونه امسال مصادف با ولادت امام حسن عسکری(ع) و در حال‌وهوای روزهای 16 آذر، روز دانشجو برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای الگو‌سازی و ایجاد روحیه اجتماعی در دانشگاه برای دانشجویان همواره مناسب است، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تقدیر و ایجاد انگیزه در دانشجویان برای تحرک بیشتر، امیدبخشی و شناسایی استعدادهای برتر علمی و فرهنگی در بین دانشجویان عزیز است.


سلیمی‌بجستانی تصریح کرد: ازنظر این جشنواره دانشجوی نمونه افرادی هستند که به لحاظ ویژگی‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و رعایت شئون و قوانین دانشجویی، برتر باشند.


وی با اشاره به اینکه جشنواره در دو سطح برای مشخص شدن دانشجویان برتر در دانشگاه و راه‌یابی برترین دانشجویان این جشنواره به مرحله کشوری برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره دانشجویانی نمونه اعلام می‌شوند که مطابق شاخص‌های آیین‌نامه ابلاغی وزارت علوم، بالاترین امتیاز را در گروه تخصصی و دوره تحصیلی خود در میان شرکت‌کنندگان کسب کرده باشند.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی شرایط شرکت‌کنندگان در این جشنواره را فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی ازجمله حدنصاب نمره معدل، نمره آزمون زبان انگلیسی، آثار علمی ازجمله کتاب، مقاله و پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، ادبی، قرآنی و ورزشی بیان کرد.


وی همچنین رعایت شئون دانشجویی شامل رعایت ضوابط و مقررات، رفتار، اخلاق، مسئولیت‌پذیری و فعالیت‌های قرانی و برگزاری نمایشگاه‌ها شامل کارگاه‌های آموزشی، عضویت در انجمن‌های علمی-دانشجویی، حضور در کانون‌های فرهنگی و هنری، شرکت در اردوهای جهادی و مواردی از این قبیل را نیز ازجمله دیگر شرایط امتیازآوری برای دانشجویان نمونه برشمرد.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی دارای ویژگی‌های بیان شده هستند، گفت: امسال نیز 119 دانشجو از طریق سامانه اعلام‌شده برای شرکت در جشنواره دانشجوی نمونه ثبت‌نام کرده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: هرچند به‌یقین تعداد دانشجویانی که شایسته شرکت در این جشنواره هستند بیش از این است اما گاهی به‌رغم اطلاع‌رسانی گسترده دانشگاه، به‌دلیل عدم اطلاع از بازه زمانی ثبت‌نام که وزارت علوم مشخص می‌کند، گردآوری و اصطلاحاً بارگذاری مدارک آنها در سامانه مربوطه به تاریخ مقرر اعلام‌شده نمی‌رسد، به همین دلیل لازم می‌بینم ضمن تشکر از همه دانشجویان تلاش‌گر و پویای دانشگاه اعلام کنم که می‌توانند از امسال آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه را مطالعه و خود را برای جشنواره‌های بعدی که هرسال برگزار می‌شود، آماده کنند تا علاوه بر کسب جوایز از سایر امتیازات دانشجوی نمونه نیز بهره‌مند شوند.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: روز یکشنبه 25 آذرماه ساعت 14 تا 16 بیست و هفتمین دوره جشنواره دانشجویان نمونه دانشگاه علامه طباطبائی در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار می‌شود و ما در خدمت دانشجویان و خانواده‌های محترم آنها همراه با حضور ریاست و هیئت‌رئیسه محترم دانشگاه و دانشکده‌ها هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار