۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۶۹۴۸۸
mobareze ba fesad dar iran momeni- raghfar panel 3 (4)

همایش یک روزۀ «مبارزه با فساد در ایران؛ نظام‌مند یا موردی؟» به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد در دانشگاه تهران برگزار شد.


به گزارش عطنا، این همایش به همت هستۀ پژوهشی مطالعات سلامت اداری و مبارزه با فساد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران شنبه، 17 آذرماه در همین دانشکده برگزار شد.


این همایش در سه پنل خود میزبان 15 سخنران بود که از زوایای مختلف به تبیین موضوع «مبارزه با فساد در ایران» پرداختند.


در پنل اول این همایش محمدسعید تسلیمی، استاد مدیریت دولتی دانشگاه تهران و متخصص توسعه سازمانی، سیاست‌گذاری عمومی و مدیریت اسلام دربارۀ «روش‌شناسی مبارزه با فساد»، عبدالله توکلی، دانشیار مدیریت دولتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دربارۀ «مبارزه با فساد در پرتوی قرآن  با تأکید بر تفسیر المیزان»، حسن عابدی‌جعفری، استادیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران، مؤسس پژوشکده‌ مبارزه با فساد اداری دانشگاه تهران دربارۀ «رسالت نهاد علم در مبارزه با فساد»، علی‌اصغر پورعزت، استاد مدیریت دولتی دانشگاه تهران دربارۀ «فراگرد مبارزه با فساد سیستماتیک: عزم ملی و سیستم قضائی کارآمد»، ابراهیم حاجیانی، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دربارۀ «اراده سیاسی در مبارزه با فساد» و حمید بهلولی دربارۀ «لاغری حوزه عمومی و فربهی فساد: نگاهی نظری برای اتخاذ راهبرد عملی کنترل» به سخنرانی پرداختند.


در پنل دوم مجتبی امیری، دانشیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران و متخصص رفتار سازمانی دربارۀ «چالش‌های نظام سیاسی و تجلیات آن در نظام اداری کشور با رویکرد کاهش فقر و فساد»، علی ربیعی، دانش‌آموخته دکتری مدیریت استراتژیک و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیشین دربارۀ «روش‌های کارآمدسازی مبارزه با فساد در ایران»،‌ محمد فاضلی، جامعه‌شناس و  استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی دربارۀ «برخی ملزومات مبارزه با فساد» و داود حسینی‌هاشم‌زاده دربارۀ «فساد نظام‌مند و راهبردهای مبارزه با آن» صحبت کردند.


در پنل سوم این همایش که مختص نگاه سیاسی و اقتصادی به موضوع «مبارزه با فساد در ایران» بود حسن محدثی، جامعه‌شناس دربارۀ «نخبگان اداری-سیاسی و فساد: لقمه‌گیری و سفره‌سازی در فقدان چرخش نخبگان»، پروانه سلحشوری، نماینده مجلس و دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی دربارۀ «رویکردی جامعه‌شناختی به مسئله فساد»، محمد مالجو، دانش‌آموخته‌ اقتصاد، پژوهشگر و نویسنده دربارۀ «بسترهای فساد نظام‌مند در ایران»، فرشاد مؤمنی، استاد برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی و رئیس مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد دربارۀ «اقتصاد سیاسی گسترش و تعمیق فساد» و حسین راغفر، اقتصاددان و دانشیار اقتصاد دانشگاه الزهرا دربارۀ «نئولیبرالیسم و فساد در ایران» به سخنرانی پرداختند.


گزارش کامل این نشست در عطنا قرار می‌گیرد.

با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛

عکس: مسعود پناهی-عطنا



 

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار