۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۶۹۳۱۸
اکران و نقد و بررسی مستند «راه طی شده» در دانشگاه علامه طباطبائی

مستند «راه‌طی شده» با حضور علی ملاقلی‌پور، کارگردان این مستند و عباس سلیمی‌نمین، تاریخ‌پژوه و استاد دانشگاه در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار عطنا، در این نشست که 18 آذرماه با اجرای جواد موگویی، مستندساز جوان سینمای کشور و توسط بسیج دانشجویی و کانون فیلم و عکس دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، ابتدا مستند «راه طی شده» توسط عباس سلیمی‌نمین، تاریخ‌پژوه و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفت و سپس علی ملاقلی‌پور، فرزند رسول ملاقلی‌پور و کارگردان این مستند به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخت.


در پایان این برنامه نیز مستند «راه‌طی شده» برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی پخش شد.


مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی از تازه‌ترین تولیدات مرکز مستند سوره و مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج است.


مستند «راه طی شده» روایتی از افکار و اندیشه‌های مهدی بازرگان به‌عنوان روشنفکر دینی، سیاستمدار و نخست‌وزیر دولت موقت ایران در سال ۵۷ است. در این مستند شخصیت مهندس بازرگان در گفت‌وگو با افرادی همچون محمد توسلی، هاشم صباغیان، ابوالفضل حکیمی، اکبر بدیع‌زادگان، مجتبی مطهری، محمدمهدی جعفری، فریدون سحابی، محمدنوید بازرگان مورد واکاوی قرارگرفته است.


نام این مستند که با عنوان «راه طی شده» تولیدشده، برگرفته از عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های بازرگان به‌همین نام است.


گفتنی است، قرار بود محمدامین نوروزی، تهیه‌کننده مستند «راه‌طی شده» هم در نشست نقد و بررسی و اکران این مستند در دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشته باشد که حضور نیافت.


عکس: زهرا عسکری-عطنا




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار