۱۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۶۸۹۴۴
خورسندی طاسکوه در همایش ملی «بین‌المللی‌سازی پژوهش و آموزش در ایران»

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: همه برنامه‌های هفته پژوهش در سطح دانشکده‌ها با در نظر داشتن مأموریت کلان پژوهشی دانشگاه که همان؛ شناسایی و پاسخگویی به مسائل و نیازهای جامعه بر مبنای پایداری توسعه ملی و  با رویکرد میان‌رشته‌ای است، برگزار خواهد شد.


به گزارش عطنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، علی خورسندی طاسکوه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، درباره برنامه‌های هفته پژوهش گفت: مراسم بزرگداشت روز پژوهش با ارائه گزارش عملکرد پژوهشی دانشگاه توسط معاون محترم پژوهشی دانشگاه آغاز و با سخنرانی رئیس محترم دانشگاه با موضوع «ماموریت محوری و مسأله گشایی در پژوهش های علوم انسانی» ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین در این مراسم میزگرد علمی با عنوان«سیاست‌ها و چالش‌های پژوهش دانشگاه علامه طباطبائی» با حضور برخی از اعضای هیئت‌رئیسه، مسئولان و مدیران حوزه پژوهشی، استادان و پژوهشگران برجسته بخش ارتباط با صنعت برگزار گردد.


 خورسندی هدف از تشکیل  این میزگرد را بررسی  و تحلیل نقشه راه پژوهشی دانشگاه برشمرد و گفت: امیدواریم در این نشست بتوانیم به نقاط ضعف و قوت خود از منظر اجتماع علمی دانشگاه و اعضای محترم هیئت علمی فعال در حوزه پژوهش دست‌یابیم.


مدیر پژوهشی دانشگاه با اشاره به محول‌شدن مسئولیت خوشه‌های مشورتی «پولی - بانکی» و «ارتباطات- رسانه» به دانشگاه علامه طباطبائی گفت: قرار است در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش روسای این دو خوشه مشورتی که از اعضای محترم هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری و دانشکده ارتباطات هستند، گزارشی از روند فعالیت چندماه این خوشه‌‌ها و توصیه‌های سیاستی اعلام شده به دولت را به استحضار اعضای محترم هیئت علمی و پژوهشگران برسانند.
خورسندی طاسکوه با اشاره به نام‌گذاری هر یک از روزهای هفته پژوهش به یک حوزه خاص بیان کرد: در این راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۷ آذرماه که مصادف است با روز وحدت حوزه و دانشگاه به‌عنوان روز «گرامی‌داشت پژوهش و علوم انسانی» نام‌گذاری کرده و مسئولیت آن به دانشگاه علامه طباطبائی واگذار شده است. در این روز برنامه‌ای با حضور و سخنرانی جناب آقای دکتر برومند، معاون محترم پژوهشی وزارت‌ متبوع و جناب آقای دکتر سلیمی، رئیس محترم دانشگاه برگزار خواهد شد.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه، توزیع گرنت کارت اعضای هیئت علمی دانشگاه را از دیگر اقدامات خوب معاونت پژوهشی دانست و بیان کرد: در این هفته گرنت کارت اعضای هیئت علمی در اختیار استادان محترم قرار خواهد گرفت و بر این اساس در مرحله اول ۲۵ درصد اعتبارات گرنت اعضای هیئت علمی در این کارت واریز خواهد شد.
خورسندی طاسکوه، تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه شامل پژوهشگر برگزیده در سطح دانشگاه، پژوهشگر اول برگزیده هر یک از دانشکده‌ها و کارشناسان برتر معاونت پژوهشی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های مراسم هفته پژوهش دانشگاه برشمرد و افزود: ارزیابی انجام‌شده برای انتخاب پژوهشگر برتر برای معرفی به وزارت علوم بر اساس فعالیت پژوهشی ۵ ساله منتهی به مهر ۹۷ و در سطح دانشگاه بر اساس فعالیت پژوهشی ۲ ساله منتهی به مهر ۹۷ بوده است.


وی تأکید کرد: شاخص ارزیابی‌های انجام‌شده بر اساس آیین‌نامه ارتقا اعضای هیئت علمی بوده است.
وی به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سطح دانشکده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: کلیه برنامه‌های هفته پژوهش در سطح دانشکده‌ها با در نظر داشتن مأموریت کلان پژوهشی دانشگاه که همان؛ شناسایی و پاسخگویی به مسائل و نیازهای جامعه بر مبنای پایداری توسعه ملی و  با رویکرد میان‌رشته‌ای است، برگزار خواهد شد.


خورسندی افزود: بر این اساس مقرر گردید این برنامه‌ها با حذف سخنرانی‌ها و تشکیل میزگردهای علمی تخصصی با حضور اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها و دعوت از استادان سایر دانشگاه‌ها بر اساس مأموریت کلان پژوهشی دانشگاه و در راستای ارائه راهکار برای حل مسائل کلیدی کشور در زمینه تخصصی هر دانشکده باشد.


 وی اضافه کرد: خوشبختانه در سطح دانشکده‌ها افزایش اعتبار حدود ۵۰ درصدی را برای برگزاری هفته پژوهش شاهد هستیم.
در مراسم دانشکده‌ها همچنین از پژوهشگران برتر دوم و سوم دانشکده، دانشجویان برتر کارشناسی‌ارشد و دکترا و کارشناس پژوهشی برتر دانشکده نیز تقدیر خواهد شد.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه در پایان این گفتگو ضمن دعوت از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز پژوهش در دانشگاه گفت: امیدواریم همکاران عضو هیئت علمی با حضور خود در این مراسم و با ارائه دیدگاه‌های سازنده خود یاریگر معاونت پژوهشی در پیمودن مسیر رو به رشد فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار