۱۸ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۶۸۹۳۵
کتابخانه

کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه‌‌‌های اطلاعاتی علمی داخلی و روش شناسایی نشریات معتبر در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در راستای کمک به ارتقاء و توانمندسازی اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه،‌ با همکاری مرکز اطلاعاتی علمی جهاد دانشگاهی (SID)  کارگاه آموزشی رایگان با عنوان «آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی علمی داخلی و روش‌های شناسایی نشریات معتبر» را  روز دوشنبه ۵ آذرماه،‌ از ساعت ۱۴ الی ۱۶  برای اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان مقطع دکترا برگزار نمود.


در این کارگاه آموزشی، دکتر عظیم‌زاده، رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، در ابتدا توضیحاتی در رابطه با پایگاه‌های اطلاعاتی علمی و ابزارهای جستجوی آنها ارائه دادند. سپس به معرفی پایگاه‌های اطلاعاتی علمی-تخصصی فارسی از جمله نورمگز، درگاه جامع علوم انسانی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، سیویلیکا  و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی پرداختند.


در ادامه، ویژگی‌‌ها و امکانات پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی برای حاضران تبیین شد. تشریح سه بانک اصلی این مرکز شامل بانک نشریات، بانک مجامع علمی، بانک طرح‌های پژوهشی بخش دیگری از این کارگاه بود. پرسش و پاسخ، آخرین بخش از این کارگاه را به خود اختصاص داد.


شایان ذکر است فایل ارائه مربوط به این کارگاه، در وب‌سایت کتابخانه مرکزی، بخش کارگاه‌های آموزشی قابل دسترس است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار