۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۶۸۰۸۶
Self Ghaza (16)

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: استقبال سه برابری دانشجویان از غذای ارزان ‌قیمت سلف‌های دانشگاه، هزینه‌ها را افزایش داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمدتقی نظرپور مهمترین دغدغه دانشگاه‌ها و وزارت علوم در بحث بودجه را افزایش هزینه غذای دانشجویی به علت استقبال دو تا سه برابری دانشجویان از سلف‌های ارزان‌ قیمت دانشگاه عنوان کرد.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها بابت پخت و پز غذای دانشجویی، هزینه‌ای زیادی متقبل می‌شوند، افزود: این امر به علت گرانی غذای غیردانشجویی و استقبال دانشجویان از سلف دانشگاه نسبت به دوره‌های گذشته اتفاق افتاده است.
به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، غذای دانشجویی، ارزان قیمت‌تر از سایر غذاهاست و استقبال دانشجویان از سلف دانشگاه، بار مالی بیشتری برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است.
وی گفت: هزینه‌های دانشگاه‌ها بابت پرداخت سوبسید برای غذا افزایش یافته است.
نظرپور اظهار کرد: رقم هزینه‌ای که شرکت‌های خصوصی بابت تهیه غذای دانشگاه طلب می‌کنند در سال جاری بالا رفت و این میزان در سال آینده هم پیش‌بینی شده است. بنابراین، در بحث بودجه باید تمهیدات دیگری اندیشید.
نظرپور پیش از این اعلام کرده بود که به علت افزایش هزینه دانشگاه‌ها، بودجه دانشگاه‌ها برای سال آینده باید 40 درصد افزایش یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار