۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۶۷۹۹۷
هادی قاسمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با بیان دانشگاه علامه طباطبائی مهمترین دانشگاه علوم انسانی خاورمیانه است که باید در تصمیم‌سازی‌های و حل مسائل مختلف کشور کمک‌کننده باشد، بیان کرد: مسئولیت امروز ما این است که به شناختی از وضعیت فعلی برسیم که بتوانیم با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای  علمی برای حل مشکلات کشور و انقلاب اسلامی قدم برداریم.


 به گزارش خبرنگار عطنا، هادی قاسمی در مراسم «تودیع معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی» که ۱۱ آذرماه در سالن شورای ریاست دانشگاه علامه طباطبائی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد، (گزارش تصویری) با تأکید بر انسجام بسیج دانشجویی و دیگر نهادهای علمی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور باید به مسئولان تصمیم‌گیر راهکار بدهد و در مسائل با آنها مشورت کند.


وی با اشاره به جلسه‌ای که در خصوص فلسفه بسیج دانشجویی و نحوه عملکرد آن در سال قبل برگزار شد، گفت: معادله بسیج دانشجویی با بقیه تشکل‌ها فرق می‌کند؛ بسیج دانشجویی نهالی است که حضرت امام آن را کاشته، تربیت و رصد کردند و اکنون زمان برداشت از ثمره این نهال رسیده است.


مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیچیده بودن وضعیت فعلی کشور بر بالا بودن انتظارات جامعه و انقلاب اسلامی از بسیج دانشجویی تأکید کرد و گفت: در زمان جنگ تحمیلی، بسیاری از جوانان ما همانند دانشجویان شهید دانشگاه علامه طباطبائی برای خدمت‌رسانی به کشور وارد میدان جنگ شدند، اکنون نیز در شرایط جنگ تحریمی قرار داریم، ضمن‌آنکه دانشگاه علامه طباطبائی که مهمترین دانشگاه علوم انسانی خاورمیانه است باید به تصمیم سازی های مختلف کشور و نقش آفرینی در حل مسائل کمک کند.


وی افزود: آیا دانشکده‌های مختلف دانشگاه، باتوجه به پتانسیلی که دارند، برای بررسی و تحلیل وضعیت کشور فعالیتی می‌کنند؟ برای مثال آیا دانشکده اقتصاد در راستای حل مشکلات اقتصادی که اکنون بیش از هر دوره دیگری اهمیت پیدا کرده است، راهکاری ارائه می‌دهد؟


قاسمی ضمن اشاره به نادیده نگرفتن فعالیت‌‌های ارزشمند و سازنده بسیج دانشجویی، از عدم همکاری بخش‌های مختلف جامعه برای حل مشکلات خبر داد و گفت: ما باید برای مقابله با فشار تحریم‌ها نیروی خود را افزایش دهیم و در این راستا به یک برنامه‌ریزی منسجم نیاز داریم، اینکه دانشگاه، تشکل دانشجویی و انقلاب اسلامی هرکدام مسیر خودشان را بروند مورد نظر مردم، انقلاب اسلامی و حضرت آقا نیست، متأسفانه ما آرایشی برای این جنگ تحریمی در نظر نگرفته‌ایم.


وی افزود: در جنگ تحمیلی مسیر تغییر کرد، آنچه که دنیا باور نمی‌کرد، حسن باقری‌هایی که مسیر را تغییر دادند و خرمشهرها فتح شد، مسائل جنگ تحریمی نباید باعث دل‌نگرانی جوانان شود، جوانانی که با تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در ادامه بیان کرد: مسئولیت امروز ما این است که به شناختی از وضعیت فعلی برسیم که بتوانیم با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای علمی، قدمی برای حل مشکلات کشور و انقلاب اسلامی برداریم.


وی در همین زمینه ادامه داد: اینکه در سال آینده دانشگاه و تشکل ها بخواهند تنها به گزارش از تعداد همایش‌ها و برنامه‌های برگزار شده بسنده کنند، کافی نیست بلکه باید بفهمیم که برای گذر از تحریم، چطور تحریم را دور بزنیم، با اتکا به دورن و نرم‌افزار انقلاب اسلامی دیوار تحریم را بشکنیم و این مسیر را طی کنیم و فراتر از این مسائل و در راستای آرمان های انقلاب حرکت کنیم.


قاسمی کارهای مجموعه بسیج دانشگاهی را در عین سختی، سازنده دانست، گفت: مجموعه بسیج دانشجویی مثل زودپز می‌ماند؛ دانشجویی که در بسیج دانشجویی فعالیت می‌کند، تحت فشار و حرارت کاری زیادی است و در سخت‌ترین شرایط قرار می‌گیرد که البته این امر تحمل فشارها، مقاومت روحی و جسمی او را افزایش می‌دهد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در پایان ضمن تشکر از آقای کیان، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امیدواریم آقای کرمی که ادامه دهنده مسیر بسیج دانشجویی دانشگاه علامه هستند با کمک همه بچه‌های بسیج و سلول‌هایی که در این مجموعه قرار دارند، سرعت مجموعه بسیج را نسبت به سال قبل افزایش دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار