۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۶۷۹۲۰
سلیمی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: بیش از 5 هزار دانشجوی این دانشگاه در 8 ماه اخیر با شرکت در دوره‌های آموزش مکمل مهارتی برای برعهده گرفتن مشاغل مختلف آماده شده‌اند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، حسین سلیمی روز دوشنبه در نشست خبری روسای دانشگاه‌های سطح یک در دانشگاه تهران گفت: برای اولین بار در کشور است که کنفرانس خبری روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا با وجود تمام محدودیت‌ها ارتقایی جدی در آموزش عالی و توسعه تعاملات میان دانشگاهی ایجاد شود.


وی افزود: دولت در ماه‌های اخیر از دانشگاه‌ها خواست که با انجام پژوهش‌های متعدد راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشور ارائه دهند، دانشگاه‌های سطح یک از جمله علامه طباطبائی در این زمینه وارد عمل شدند.رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به استقبال دولت از گزارش‌های علمی و پژوهشی دانشگاهیان یادآورشد: دانشگاه علامه به عنوان موسسه علوم انسانی در زمینه مسائل پولی و بانکی و فضای مجازی، فعالیت‌های خود را آغاز کرد که نتایج اولیه، استخراج شد و مورد استقبال دولت قرار گرفت.


سلیمی با اشاره به تشخیص بیماری‌های بانکی خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیقات دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه مسائل پولی و بانکی در درجه اول کشور با یک بیماری خطرناک مواجه است.


به گفته وی؛ بدهی بیشتر بانک‌ها به بانک مرکزی در سه سال بررسی شد. براساس تحقیق انجام شده بدهی بانک‌های غیردولتی به بانک مرکزی پنج برابر شده است که باید راهکار مناسبی برای این بیماری اندیشیده شود.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه درباره تحقیق دانشگاه علامه در زمینه فضای مجازی یادآورشد: با توجه به تغییر کانال دسترسی به اطلاعات در نزد مردم شهری، شیوه دسترسی و اعتماد بیشتر شهروندان به اطلاعات تغییر کرده است.


سلیمی خاطر نشان کرد: در نتیجه تغییر در شیوه کنش اجتماعی افراد، سبک زندگی، هویت و مناسبات اجتماعی نیز دگرگون شده است.


وی با توجه به نزدیک شدن به روز دانشجو گفت: دربسیاری از مواقع باید در زمینه جنبش دانشجویی بازاندیشی انجام داد چرا که جنبش دانشجویی در حال پوست انداختن و وارد شدن به مرحله جدیدی است.


سلیمی در خصوص تعاملات بین المللی در دانشگاه اظهار کرد: امروزه در حوزه تعاملات بین المللی نتایج خوبی مشاهده می‌شود. همچنین در نشست مشترک دانشگاه علامه با دانشگاه‌های آلمان، روسیه، ترکیه نتایج خوبی کسب شده که این شیوه هماهنگی و هم افزایی باعث برجستگی نظام آموزش عالی در دنیا خواهد شد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص دستاورد خوشه‌های فکری دانشگاه‌های سطح یک کشور افزود: طی جلسه‌ای مسوولین برجسته دولت با روسای دانشگاه‌ها از دانشگاهیان درخواست کردند که به حل مسائل بنیادین کشور مانند (اقتصاد، فضای مجازی، سیاست و مسائل تکنیکی) بپردازد که هر یک از دانشگاه‌ها مسوولیت هماهنگی حوزه‌ها را برعهده گرفتند و تا حدودی نتایج اولیه آن مشخص شده است.


وی در ادامه گفت: از نتایج دستاورد‌های خوشه‌های فکری می‌توان به مسائل پولی و بانکی اشاره کرد که با حضور استادان حوزه بانکداری جلسات متعددی برگزار شد همچنین گزارشات آن به دولت ارایه شده است که تاکنون در این زمینه مورد تشویق دولت نیز قرار گرفته ایم و نتیجه این بررسی‌ها ثابت کرده که در حوزه مالی و بانکی بیماری خطرناکی به نام (بدهی) وجود دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار