۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۶۷۶۳۴
rotbe bandi times
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام«ISC» گفت: از میان رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۹ حوزه در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند.


به گزارش عطنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر محمدجواد دهقانی گفت: یکی از رتبه بندی‌های مهمی که رتبه‌بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است، این رتبه‌بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند.


وی افزود: دانشگاه تهران در حوزه‌های آموزشی با بازه رتبه‌ای ۴۰۰-۳۰۱، هنر و علوم انسانی با رتبه ۴۰۱+ و علوم اجتماعی با بازه رتبه‌ای ۵۰۰-۴۰۱، تنها دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های برتر جهان در این حوزه‌ها می‌باشد.


دهقانی گفت: در حوزه اقتصاد و تجارت، دانشگاه تهران به همراه دانشگاه اصفهان به ترتیب با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۴۰۰-۳۰۱و ۵۰۱+ دو دانشگاه ایران در جمع دانشگاه‌های برتر جهان هستند.


وی افزود: در حوزه پزشکی از ایران ۵ دانشگاه در میان ۷۲۱ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دانشگاه علوم پزشکی تهران با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۵۰۰-۴۰۱ در بین دانشگاه‌های ایرانی رتبه نخست را دارد و در رتبه‌های بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی تبریز با بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رتبه ۶۰۱ + در بین دانشگاه‌های برتر قرار دارند.


بر اساس اعلام سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در حوزه علوم زیستی، ۱۱ دانشگاه از ایران در بین ۷۵۱ دانشگاه برتر جهان قرار دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ رتبه اول دانشگاه‌های ایران را دارد و پس از این دانشگاه دانشگاه‌های فردوسی مشهد، گیلان، علوم پزشکی ایران، اصفهان، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، تهران و ارومیه با بازه رتبه ای ۶۰۱+ در این فهرست دیده می‌شوند.


دکتر دهقانی اعلام کرد: در حوزه علوم فیزیکی، ۲۴ دانشگاه از ایران در میان ۹۶۳ دانشگاه برتر جهان در این حوزه دیده می‌شوند که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۳۰۰-۲۵۱ و دانشگاه کاشان با بازه رتبه‌ای ۵۰۰ -۴۰۱ در بین دانشگاه‌های ایران به ترتیب در رتبه‌های اول و رتبه دوم قرار دارند. دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، گیلان، علم وصنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف و تهران با بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ و دانشگاه های شهید مدنی آذربایجان، فردوسی مشهد، مازندران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی شیراز، تبریز و زنجان با بازه رتبه‌ای ۸۰۰ -۶۰۱ و دانشگاه‌های الزهرا، بیرجند، اصفهان، خوارزمی، شهیدباهنر کرمان، صنعتی شاهرود، ارومیه و یزد با بازه رتبه‌ای +۸۰۱ در این فهرست دیده می‌شوند.


وی گفت: در حوزه علوم کامپیوتری، ۹ دانشگاه از ایران در بین ۶۸۴ دانشگاه برتر جهان قرار دارند، دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شیراز، تبریز و تهران با بازه رتبه‌ای ۵۰۰-۴۰۱، دانشگاه‌های فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی با بازه رتبه‌ای ۶۰۰ -۵۰۱ و دانشگاه اصفهان با رتبه ۶۰۱+ در این فهرست حضور دارند.


سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: در حوزه موضوعی مهندسی و فناوری، ۲۳ دانشگاه از ایران در بین ۹۰۳ دانشگاه برتر جهان در این حوزه دیده می‌شود که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه تهران با بازه رتبه‌ای ۳۰۰-۲۵۱ در بین دانشگاه‌های ایران رتبه اول را در این حوزه دارند. دانشگاه‌های گیلان، کاشان، مازندران و صنعتی شریف با بازه رتبه‌ای ۴۰۰-۳۰۱، دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و صنعتی اصفهان با بازه رتبه‌ای ۵۰۰-۴۰۱، دانشگاه‌های فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران، شیراز، صنعتی شیراز و تبریز با بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱، دانشگاه های شهید مدنی آذربایجان، اصفهان، خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، صنعتی شاهرود، ارومیه و زنجان با بازه رتبه‌ای ۸۰۰-۶۰۱ و در نهایت دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و یزد با رتبه ۸۰۱+ در این فهرست دیده می‌شوند.


























































































































نتایج رتبه‌بندی موضوعی تایمز سال ۲۰۱۹
حوزه موضوعی نام دانشگاه رتبه سال ۲۰۱۹
آموزش

 
دانشگاه تهران ۴۰۰-۳۰۱
هنر و علوم انسانی

 
دانشگاه تهران +۴۰۱
علوم اجتماعی

 
دانشگاه تهران ۵۰۰-۴۰۱
اقتصاد و تجارت

 
دانشگاه تهران ۴۰۰-۳۰۱
دانشگاه اصفهان +۵۰۱
پزشکی

(پزشکی و دندانپزشکی)

 
دانشگاه علوم پزشکی تهران ۵۰۰-۴۰۱
دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی تبریز ۶۰۰-۵۰۱
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی +۶۰۱
علوم زیستی

(علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری

 

 
دانشگاه صنعتی اصفهان ۶۰۰-۵۰۱
دانشگاه‌های فردوسی مشهد، گیلان، علوم پزشکی ایران، اصفهان، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، تهران و ارومیه +۶۰۱
علوم فیزیکی

(فیزیک و نجوم، شیمی، زمین شناسی، محیط زیست و علم دریایی، آمار و ریاضی)

 
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ۳۰۰-۲۵۱
دانشگاه کاشان ۵۰۰-۴۰۱
دانشگاه‌های صنعتی امیر کبیر، گیلان، علم وصنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تهران ۶۰۰-۵۰۱
شهید مدنی آذربایجان، فردوسی مشهد، مازندران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی شیراز تبریز و زنجان ۸۰۰-۶۰۱
دانشگاه‌های الزهرا، بیرجند، اصفهان، خوارزمی، باهنر کرمان، صنعتی شاهرود، ارومیه و یزد + ۸۰۱
علوم کامپیوتری

 
دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شیراز، تبریز و تهران ۵۰۰-۴۰۱
دانشگاه‌های فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی ۶۰۰-۵۰۱
دانشگاه اصفهان +۶۰۱
مهندسی و فناوری

(مهندسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و هوا و فضا، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی)

 
دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل و تهران ۳۰۰-۲۵۱
دانشگاه‌های گیلان، کاشان، مازندران و صنعتی شریف ۴۰۰-۳۰۱
دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیرو صنعتی اصفهان ۵۰۰-۴۰۱
دانشگاه‌های فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران،

شیراز، صنعتی شیراز وتبریز
۶۰۰-۵۰۱
دانشگاه‌های شهید مدنی آذر بایجان، اصفهان

خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی،

شهید بهشتی، صنعتی شاهرود، ارومیه و زنجان
۸۰۰- ۶۰۱
دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان، یزد +۸۰۱



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار