۱۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۶۷۴۸۶
برگزاری مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه

مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی با حضور برخی از مسئولان این دانشگاه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا به نقل از مدیریت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی، این مراسم با حضور حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه، سید مهدی طاهری رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه و جمعی از اعضای هیئت‌علمی و کتابداران 6 آذرماه برگزار شد.


در ابتدای این مراسم سیدمهدی طاهری، رئیس کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک روز کتابدار، از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم و نیز تقدیر از تمامی کتابداران در هفته پژوهش خبر داد.


وی در ادامه از نقش‌های جدید کتابداران ازجمله کتابدار دستیار پژوهش در کتابخانه‌های دانشگاهی برخی از کشورها، برای جمع حاضر صحبت کردند.


در ادامه این برنامه ابراهیم افشار زنجانی، استاد پیشکسوت رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی نیز در این مراسم با بیان اینکه به فضای کتابخانه‌ها باید توجه ویژه‌ای داشت، از تمامی کتابداران درخواست کردند دو کتاب «شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها» و «مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران» را مطالعه کنند. ضمن آنکه از فضای کتابخانه‌های دانشگاهی خارج از کشور و نیز از تجارب کاری که در مدت تحصیل در کشور استرالیا داشتند، صحبت کردند.


حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست درباره تبدیل کتابداران به پژوهش‌یاران دانشگاه و نیز نقش بسیار مهم کتابداران در دانشگاه اشاره کرد و گفت: فضای کتابخانه‌ها باید مناسب‌سازی شود، در این مناسب‌سازی، امکانات فیزیکی کتابخانه‌ها بسیار مهم هستند.


وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر خود کتابداران هستند که با سلایق و علایق خود، می‌توانند در مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ها نقش ایفا کنند.


میترا صمیعی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست کتابخانه را یک‌نهاد اجتماعی معرفی کرد و گفت: وظیفه و رسالت کتابخانه‌ها بسیار مهم و اساسی است.


وی آگاهی از علایق پژوهشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، برخورداری از مهارت‌های پژوهشی و آشنایی با حداقل یکی از زبان‌های خارجی را ازجمله پیشنهاد‌های خود برای کتابداران برشمرد.


در پایان این مراسم از کتابداران برتر دانشگاه شامل فاطمه شفیعی‌زاده، کارشناس کتابخانه دانشکده علوم ارتباطات، سجاد کرمی، کارشناس کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی، ملیحه قربانیان، کارشناس کتابخانه دانشکدۀ اقتصاد، الهام پیرزاده، کارشناس کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی، مژگان مزرعه خطیری، کارشناس کتابخانه دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، افسانه سلطان محمدی، کارشناس کتابخانه مؤسسه بیمه اکو، اصغر دولت‌آبادی، کارشناس کتابخانه دانشکده مدیریت و حسابداری، افروز همراهی، کارشناس کتابخانه دانشکده تربیت‌بدنی، زهره کریمی، کارشناس کتابخانه دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، اکرم شیخ، کارشناس کتابخانه دانشکده علوم ریاضی و رایانه و محمدعلی زرگری و سعید اصغرزاده، کارشناس‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد.


با گزارش تصویری این مراسم با ما همراه باشید؛

عکس: علی اکبریان‌میمند-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار