۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۵:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۸۲

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: ازدواج دانشجویی باید تبدیل به جریانی اجتماعی از یک مسیر علمی بشود.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، ضیا هاشمی در بازدید از ستاد اجرایی نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی در مشهد گفت: مراسم‌های ازدواج دانشجویی یک برنامه ناب فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است که ناظر بر نیاز ضروری و واقعی نسل جوان و دانشجو، یعنی تقویت پیوند مشروع، تشکیل خانواده و قوام آن است.


1615814


وی افزود: خوشبختانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با جایگاه رفیعی که در فضای دانشگاه‌ها دارد توانسته در دو دهه اخیر به این موضوع بپردازد و ازدواج دانشجویی را به یکی از نقاط درخشان و برجسته موفقیت کار فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: یکی از نیازهای مهم نسل جوان ما تشکیل خانواده و مسائل مربوط به آن است که دانشگاه ها می توانند با تکیه بر نقش شایسته خود در الگوسازی و الگودهی به جامعه در این مسیر موثر باشند.


هاشمی دربازدید از کارگاه‌های آموزشی گفت: استفاده از اساتید پرتوان و موفقی که ضمن اشراف علمی به نیازهای زوج های جوان، توانایی ارتباط با مخاطبین را دارند توانسته برای بسیاری از مسائلی که در ذهن زوج های جوان وجود دارد راه حل مناسب ارائه کند، که می تواند در استحکام زندگی مشترکشان موثر باشد.


وی افزود: معتقدم که ازدواج دانشجویی باید تبدیل به جریانی اجتماعی از یک مسیر علمی بشود و با تداوم فعالیت‌های مشاوره‌ای و آموزشی به یک دوره آموزشی کوتاه مدت محدود آموزشی نشود و خوشحالم که دست اندرکاران طرح همسفر تا بهشت نیز در همین مسیر گام برمی دارند.


معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: هر خدمتی که در مسیر ترویج فرهنگ ازدواج و استحکام خانواده انجام شود، علاوه بر اجر معنوی برکات اجتماعی مبارکی نیز برای جامعه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار