۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۶۶۵۶
Zargham-Boroojen2i
Zargham-Boroojeniبه گزارش عطنا، دکتر ضرغام بروجنی رئیس جدید پردیس خودگردان دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم معارفه خود اظهار کرد: هشت دستور اساسی برای پیش‌برد کار پردیس خودگردان وجود دارد که هر کدام از این دستورها حاوی نیازهایی است که اگر برآورده شود کارها به خوبی و با سرعت بیش‌تر پیش خواهد رفت.

وی در خصوص جریان آموزش پردیس خودگردان گفت: جریان آموزش باید قاعده‌مند شود و ساختار آموزش، مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین باید به افزایش سطح علمی، توجه زیادی شود زیرا دانشجویان ورودی به پردیس خودگردان، نسبت به سایر دانشجویان دانشگاه از لحاظ علمی ضعیف‌ترند. برای تقویت دانشجویان و پرکردن این ضعف باید از اساتید مجرب‌تر استفاده شود تا شرایطی در شأن دانشگاه علامه طباطبائی فراهم شود.

ضرغام افزود: فعال‌سازی حوزه آموزش‌های الکترونیک از اهداف بسیار مهم است. مشکلاتی در زیرساخت این امر وجود دارد که با تمرکز و جدیت بیشتر باید برطرف شود.توسعه فعالیت‌های تخصصی آزاد، از تکالیف خوب پردیس خودگردان است که با حضور دکتر ملکی در معاونت فرهنگی و همکاری پردیس با این معاونت، مطمئنا کارها بهتر پیش خواهد رفت. این امر مستلزم اختیارات بیشتر مسئولین این بخش است تا با جدیت بیشتری به کار برگزاری دوره های تخصصی اهتمام ورزند.

دوره های نیمه حضوری دانشگاه در راستای تأکید بر نام دانشگاه علامه طباطبائی، نیازمند یک جریان ارتباطی و تبلیغاتی خوب و وسیع می باشد که انشاالله در آینده این سیر تبلیغاتی در قالب سایت و دیگر موارد نمایان شود.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی گفت: از جمله مشکلاتی که در پردیس به چشم می‌آید، فقدان کتابخانه‌ی مناسب است. در گذشته پردیس، متکی به کتابخانه مرکزی بود، اما امروز به دلیل جابجایی مکانی، جای خالی کتابخانه احساس می‌شود. فضای مناسبی در محوطه پردیس وجود دارد و امیدواریم که با همت معاونت عمرانی، این امر به زودی محقق شود. فقدان کتابخانه یکی از مشکلات قابل توجه پردیس است. تمایل ما بیشتر به تشکیل کتابخانه مجازی است.

وی در خصوص طرح‌های پژوهشی پردیس عنوان کرد: هنوز این اعتقاد وجود ندارد که پردیس می‌تواند به طور مستقل طرح پژوهشی بگیرد و انجام دهد و کماکان صحبت بر تداخل کار پژوهشی مستقل پردیس با کار پژوهشی دانشکده‌هاست. باید استقلال پردیس به عنوان موجودیتی مستقل  در کار پژوهشی بوجود آید تا  اساتید و دانشجویان پردیس از مزایای مادی و معنوی این امر بهره‌مند شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار