۲۸ آبان ۱۳۹۷ ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۶۶۵۲۱
زهرا جامه‌بزرگ، عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی

عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دغدغه اصلی این رشته استفاده از فناوری‌های مختلف در فرآیند یادگیری و تدریس است.


زهرا جامه‌بزرگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، در رابطه با نمایشگاه فناوری آموزشی و محیط‌های یادگیری که از 26 تا 30 آبان در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، (گزارش تصویری) بیان کرد: سه جنبه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حل مسئله از دغدغه‌های اصلی این گروه آموزشی تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبائی است.


وی ادامه داد: بنابراین مسئله برگزاری همایش نیز با همین رویکرد مطرح شد، همچنین تصمیم گرفتیم تا در کنار برگزاری همایش، نمایشگاهی نیز در این زمینه برگزار شود که هدف اصلی آن نیز نمایش آخرین دستاوردهایی است که در زمینه فناوری‌های کاربردی گوناگون در حوزه آموزش و فرایند یاددهی و یادگیری وجود دارد.


جامه‌بزرگ در خصوص هزینه‌بر بودن این فناوری‌ها، اظهار کرد: ازآنجایی‌که این فناور‌ی‌ها بسیار هزینه‌بر هستند، دانشگاه‌ها قادر به فراهم کردن آنها و ارائه این خدمات نیستند چراکه استفاده از این فناوری‌ها نیاز به آزمایشگاه‌ها، تأسیسات و سخت‌افزارهای گوناگونی دارد، بنابراین ما سعی کردیم تا با برخی از شرکت‎‌های خصوصی در این زمینه تعامل کنیم.


وی اضافه کرد: از ویژگی‌های این همایش و نمایشگاه این است که دانشجویان و استادان می‌توانند تجربیات خود را در این زمینه افزایش دهند و با فناوری‌های نوینی که در حال حاضر در آموزش و یادگیری به‌کار می‌رود، آشنا شوند، همچنین استادان و دانشجویان می‌توانند در تحقیقات و پایان‌نامه‌های خود نیز از این فناوری‌ها استفاده کنند.


جامه‌بزرگ خاطرنشان کرد: تحولاتی که در اثر این فناوری‌ها در یادگیری اتفاق افتاده شامل مواردی مثل یادگیری اجتماعی، شخصی‌سازی شدن آموزش، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و یادگیری سیار می‌شوند.


عضو گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: با توجه به اینکه ما در این فرایند توان همکاری با برخی شرکت‌ها را نداشتیم اما درعین‌حال با استقبال خوبی مواجه شدیم و امیدوار هستیم که دانشگاه علامه طباطبائی ظرفیت ادامه این جریان را برای ما فراهم کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار