۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۶۶۲۰۷
حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه از طرح و اندیشه‌های جدید استقبال می‌کنیم، بیان کرد: با رویکرد جدید دولت در استفاده از دانشگاه‌ها و اندیشه‌های آن، فرصت خوبی برای دانشگاه‌ها به‌وجود آمده است تا در سیاست‌گذاری‌ها تأثیرگذار باشند، همچنین برای حل مسئله سالمندی نیازمند تولید دانش بومی با توجه به فرهنگ خود هستیم.


به گزارش خبرنگار عطنا، حسین سلیمی، 28 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه همایش «سالمندی در ایران با رویکرد روانی-اجتماعی» در سالن آمفی تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، (گزارش تصویری) حوزه سالمندی را یکی از شاخص‌های ضرورت تحول علوم انسانی دانست و گفت: در چند سال اخیر گام‌های مؤثری در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی در این حوزه برداشته شده است.


وی با اشاره به تفاوت مفهوم سالمندی در ایران و سایر نقاط دنیا، افزود: در این حوزه نظریات زیادی تولید شده است و ما نمی‌توانیم با استفاده از نظام ارزشی جهانی با مسئله سالمندی در ایران روبه‌رو شویم، بنابراین نیازمند ارائه راه‌حل‌های متفاوتی برای مسئله سالمندی در ایران هستیم.


سلیمی در ادامه با بیان اینکه برای حل مسئله سالمندی نیازمند تولید دانش بومی با توجه به فرهنگ خود هستیم، اظهار کرد: در دنیای مدرن امروز حفاظت و مراقبت از سالمندان در اکثر کشورهای جهان بر عهده جامعه گذاشته شده است و نهادهای مختلفی برای این مسئله در این کشورها ایجاد شده است.


وی با اشاره به اهمیت جایگاه بالای سالمندان در خانواده‌ها، افزود: در فرهنگ ایرانی- اسلامی ما ممکن است جوانان از اندیشه‌ها و راهبردهای سالمندان در اداره زندگی نیز استفاده کنند. این تفاوت آشکار نشان می‌دهد که برای رسیدن به اندیشه‌های مثمرثمر در حوزه روان‌شناسی سالمندی و حوزه برنامه‌ریزی‌های اجتماعی برای سالمندان، حتماً نیاز به طرح جدید، تفکر جدید و تولید یک نظریه جدید هستیم.



باید از رویکرد جدید دولت برای توجه به دانشگاه‌ها استفاده کنیم



رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، اضافه کرد: زمانی که از نظریه صحبت می‌کنیم به‌معنای دور ریختن یافته‌ها و نظریات قدیمی نیست، چتر اندیشه‌ایِ اسلامی چتر گسترده‌ای است که تمام دستاوردهای مثبت تفکر بشری در زیر این چتر قرار می‌گیرد، اما با توجه به منابع دینیِ مفاهیم جدید، ارزش جدیدی بدان اضافه خواهد شد، به‌همین دلیل امیدوارم در این همایش شاهد جوانه زدن اندیشه‌های جدید باشیم.


وی با تمجید از نگرش دولت به دانشگاه‌ها، گفت: با رویکرد جدید دولت در استفاده از دانشگاه‌ها و اندیشه‌های آن، فرصت خوبی برای دانشگاه‌ها به‌وجود آمده تا در سیاست‌گذاری‌ها تأثیرگذار باشند، دانشگاه علامه طباطبائی نشست‌های سیاست‌گذارانه خود را از سه سال پیش آغاز کرده است و در این سه سال، مسئولان اجرایی کشور را دعوت و پس از بحث و گفت‌وگو بسته‌های سیاستی خود را به بالاترین مقام‌های دولتی ارسال کرده‌ایم.


سلیمی در ادامه افزود: از دانشگاه علامه طباطبائی خواسته شد این بسته‌های سیاستی و پیشنهادی را به‌صورت الکترونیکی برای دولت ارسال کند تا موردتوجه تمام اعضای دولت و مدیران اجرایی قرار بگیرد، همچنین ما مرتباً عکس‌العمل‌هایی از سوی مدیران دولتی به بسته‌های پیشنهادی دریافت می‌کنیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پایان با بیان اینکه از طرح و اندیشه‌های جدید استقبال می‌کنیم، گفت: به‌زودی با دانشگاه علوم پزشکی ایران پیمان همکاری خواهیم بست تا بتوانیم از دانشجویان این دانشگاه و دستاوردهای علمی آنها استفاده کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار