۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۶۵۶۸۵
میرعلی اشرف پوری‌حسینی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به شادی مردم نسبت به ورزش، گفت: ظاهراً در کشورمان غیر از ورزش و فوتبال چیز دیگری برای شادی کردن نداریم، بعضی از کشورها غیر از ورزش، مراسم‌هایی دارند که مردم برای تخلیه انرژی خود در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند ولی شادی در کشور ما منحصر به ورزش است.


به گزارش خبرنگار عطنا، میرعلی اشرف‌پوری‌حسینی، 23 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه «اولین همایش ملی کاوش در علوم ورزشی» که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، (گزارش تصویری) گفت: «باید فکری کرد، باید زحمت کشید، بحث و گفتگو کرد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم، نمی‌توانیم هیچ مسئله‌ای را مستقل از مسائل دیگر بررسی کنیم، هر مسئله‌ای در کشور ما و در دنیا حتماً به حوزه‌های دیگر مرتبط است».


وی با بیان اینکه ورزش در جامعه ما نقش ویژه‌ای دارد، بیان کرد: در طول ۴۰ سال که از انقلاب می‌گذرد جزء در حوزه ورزش، شاهد حرکت‌های خودجوش مردمی برای شادی در خیابان‌ها نبوده‌ایم، مثلاً در بازی ایران و استرالیا مردم به خیابان‌ها آمدند و شادی کردند اما درباره مسئله برجام و سایر اتفاق‌های بزرگ دیگر، این حرکت‌های خودجوش برای شادی وجود نداشت. مثلاً دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی و المپیادها، مدال‌های طلا می‌گیرند ولی جامعه هیچ بازخوردی نسبت به آنها نشان نمی‌دهد اما وقتی‌که تیم ملی فوتبال ایران برنده می‌شود مردم برای شادی به خیابان‌ها می‌آیند.



ظاهراً در کشور برای شادی کردن غیر از ورزش و فوتبال چیز دیگری نداریم



حسینی با اشاره به شادی مردم نسبت به ورزش، گفت: ما ظاهراً در کشور برای شادی کردن غیر از ورزش و فوتبال چیز دیگری نداریم، بعضی از کشورها غیر از ورزش، مراسم‌هایی دارند که مردم برای تخلیه انرژی خود در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند اما شادی در کشور ما منحصر به ورزش است.


معاون وزیر اقتصاد در خصوص اینکه برای پایداری و استمرار شادی در جامعه چه باید کرد، گفت: مشکلی که در همه حوزه‌های اقتصادی وجود دارد و ورزش ما هم با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند نقش ترمزکننده دولت است.


وی افزود: نقش دولت‌ها راه‌اندازی کارها است، زمانی اصلاً ورزشی در کار نبوده است و دولت‌ها آن را تعمیم دادند؛ باشگاه درست کردند و فهمیدند که باید لیگی وجود داشته باشد تا مدیریت آن را برعهده بگیرد ولی دولت در کشور ما آن را رها نمی‌کند و می‌گوید حتماً باید تحت نظر دولت باشد. می‌گوید باشگاه، ورزشگاه و حتی انتخاب تماشاچی‌ها را خود باید اداره کند و در غیر این صورت نمی‌توان مملکت را اداره کرد.



وقتی راه درآمد صحیح در ورزش را ببندیم، از راه ناصحیح آن وارد می‌شویم



حسینی با تأکید بر اینکه چرا در ایران اعتماد به مردم و بخش خصوصی وجود ندارد، اظهار کرد: در حوزه ورزش، باشگاه‌های خصوصی داریم اما خصوصی اداره نمی‌شوند، سؤالی که مطرح می‌شود این است که اینها واقعاً اقتصاد ورزشی دارند؟! «وقتی راه درآمد صحیح در ورزش را ببندیم از راه ناصحیح آن وارد می‌شویم».


وی ادامه داد: تنها خواهش من این است که خودتان را به‌جای مدیرعامل استقلال و پرسپولیس قرار دهید و فرض کنید که باشگاه پرسپولیس را خریداری کرده‌اید حال چطور می‌توانید از این باشگاه درآمد کسب کنید؟ فقط از راه تبلیغات روی پیراهن‌ها که نمی‌شود، غیرازاین روش هم راه‌هایی وجود دارد، ما هنوز هم نفهمیده‌ایم که صداوسیما باید به باشگاه پرسپولیس پول بدهد که مسابقه را پخش کند و یا برعکس. ضمن‌آنکه باید این مشکلات را متناسب با شرایط بومی‌سازی خودمان حل کرد.


معاون وزیر اقتصاد ضمن بیان اینکه مشکلات درون کشور را باید با شرایط بومی‌سازی خودمان حل کنیم، بیان کرد: گول موفقیت‌های آقای «کیروش» در فوتبال را نخورید، فکر نکنید که مشکل ورزش ما حل شده است، تیم امید ما، نوجوانان و جوانان ما کجا هستند؟ چند سال است که تیم جوانان در مقدمات حذف می‌شوند؟ مشکلات را ریشه‌ای حل نکرده‌ایم و با موفقیت‌های جزئی که به‌دست می‌آوریم خود را قانع می‌کنیم.



از ایده‌های استادان و دانشجویان برای بهبود وضعیت فعلی استقبال می‌کنیم



وی ادامه داد: برای پایداری شادی مردم و اصلاح‌ کردن روش‌های مدیریتی در ورزش باید کارهایی انجام دهیم؛ این کارها باید را برای مردمی‌سازی ورزش، خصوصی‌سازی آن و برای اینکه ورزش را به دست اهل‌فن بسپاریم، انجام دهیم چرا‌که آنها بهتر از ما می‌توانند ورزش را جلو ببرند و برای ملت، شادی و افتخار کسب کنند.


پوری‌حسینی در پایان سخنان خود در رابطه‌ با همکاری دانشگاهیان با مدیران و سیاست‌گذاران کشور، بیان کرد: ما از ایده‌های استادان و دانشجویان برای بهبود وضعیت فعلی استقبال می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم این اصلاحات را به سرانجام مطلوب برسانیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار