۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۲۱۶
نشست تحلیل و بررسی سینمای اسپانیا در دانشگاه علامه طباطبائی

نشست تحلیل و بررسی سینمای اسپانیا با حضور فرشاد زاهدی، کارشناس سینمای ایران و استاد دانشگاه کارلوس ترسرو (CarlosIII) در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا، در این نشست که 19 آبان‌ماه برگزار شد، زاهدی ضمن پخش کلیپ‌هایی از فیلم‌های سینمایی کشور اسپانیا به بررسی وضعیت سینمای این کشور در ابعاد مختلف پرداخت.


این کارشناس سینمای ایران با اشاره به اینکه کشور اسپانیا با تولید 240 فیلم در سال در رتبه هشتم کشورهای تولید‌کننده آثار سینمایی در جهان قرار دارد، اظهار کرد:‌ اسپانیا با تولید این میزان فیلم در اروپا بعد از کشور فرانسه در رتبه دوم قرار دارد.


وی با بیان اینکه از 240 فیلم تولید شده در سینمای اسپانیا 120 فیلم آن اصطلاحاً داستانی و بلند است، گفت: بقیه نیز شامل فیلم‌های مستند و سایر موارد است که البته عموماً تهیه‌کننده آن مشترک بوده و با کمک‌های دولتی و تلویزیونی ساخته می‌شوند.


زاهدی خاطرنشان کرد: اتفاق جدید که در سینمای اسپانیا در حال رخ دادن است این بوده که فیلم‌های سایر نقاط دنیا که دارای سودآوری هستند را دوباره بازسازی و به نمایش می‌گذارند.


وی در ادامه به سینمای ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما در زمینه تولید آثار سینمایی تقریباً در رتبه بیستم دنیا قرار دارد که هم‌ردیف کشورهایی چون مکزیک و آرژانتین است که رتبه خوبی در میان 60 کشور تولیدکننده آثار سینمایی در جهان محسوب می‌شود.


این کارشناس سینمای ایران با بیان اینکه سینمای ایران با ۲۶ فیلم در طول ۲۰ سال گذشته به سینمای اسپانیا وارد شده است، بیان کرد: این فیلم‌ها، معنی‌ واقعی‌ سینمای ایران را به جامعه اسپانیایی معرفی‌ کردند.


عکس: شکیبا شیرازی‌تهرانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار