۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۶۵۰۳۹
حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: ما در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه انقلابی و ضدانقلابی و یا طرفدار نظام و مخالف نظام نداریم و همه افراد با نگرش‌های متفاوت و علاقه و تعهدات مشترک با یکدیگر همکاری دارند و این هنر انقلاب اسلامی است که توانسته، نگرش‌های متفاوت را کنار هم بنشاند.


به گزارش خبرنگار عطنا، حسین سلیمی، 21 آبان‌ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی که در سالن شهید بهشتی این دانشکده برگزار شد، (گزارش تصویری) ضمن تشکر از سیدمنصور میرسعیدی، رئیس سابق این دانشکده، به‌دلیل کمک‌های ایشان در جهت پیشبرد و اعتلای سطح دانشکده، گفت: از جناب آقای دکتر کاشانی، رئیس جدید دانشکده که مدیریت دانشکده را پذیرفتند از صمیم قلب سپاسگزاری می‌کنم.


وی با تأکید بر اینکه وجود روح جمعی بر منافع فردی مقدم است، گفت: دانشکده حقوق در طول 22 سال گذشته، گام‌به‌گام را برای رسیدن به اعتلا و توسعه طی کرده است و در حال حاضر یکی از مراکز اصلی دانشِ حقوق، سیاست و دانش بین‌الملل است. ضمن‌آنکه آنچه باعث پایداری، رشد و تعمیق فعالیت‌های این دانشکده بوده، وجود یک روح جمعی در درون این دانشکده است.


سلیمی تصریح کرد: ما در دوره‌ای‌ با ترس از امنیت فردی و بی‌ثباتی در خواسته‌هایی حداقلی، همچون عدم امنیت شغلی رو‌به‌رو شدیم که این مسائل باعث شده بود، اندکی این روح جمعی با مشکل مواجه شود.


سلیمی با اشاره به غلبه پیدا کردن هراس فردی بر فضای دانشگاهی، افزود: خواهش من از دکتر کاشانی و همکاران ایشان، قوام بخشیدن و استعلای این روح جمعی و هویت دانشکده‌ است.


وی در ادامه تصریح کرد: بیش از آنکه درس، تحقیق، دانشجو و پایان‌نامه فرد مهم باشد؛ گروه، دانشکده و دانش فرد باید مهم باشد و این همان روح جمعی است که ما را به تعالی می‌رساند؛ همچنین این دانش‌ها باید در خدمت جامعه، انقلاب و اسلام باشند.



ما در دانشکده انقلابی و ضدانقلابی و یا طرفدار نظام و مخالف نظام نداریم



رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در همین رابطه افزود: ما در این دانشکده انقلابی و ضدانقلابی و یا طرفدار نظام و مخالف نظام نداریم و همه افراد با نگرش‌های متفاوت و علاقه و تعهدات مشترک با یکدیگر همکاری دارند و این هنر انقلاب اسلامی است که توانسته نگرش‌های متفاوت را کنار هم بنشاند.


وی اظهار کرد: بر این اساس اعتلای علمی و خدمت به انقلاب، اسلام و ایران و رشد دانشگاه علامه طباطبائی و رساندن آن به‌غایت موردنظر هدف اصلی و مشترک همه ما است و بنده صراحتاً همکاری و حمایت خود و هیئت‌رئیسه دانشگاه را به تمام کسانی که تقویت‌کننده این هویت باشند، اعلام می‌کنم.


سلیمی افزود: همچنین تمام اقدامات کوچک و بزرگی که بخواهد اصطلاحاً «خلل» و «تفرقی» در شکل‌گیری این روح جمعی ایجاد کند و به‌خاطر منافع فردی این جریان کلان رو به تکامل را مورد مخاطره قرار بدهد با جدیت در مقابل آن خواهیم ایستاد و هیچ تعارفی در این زمینه وجود ندارد.


وی در خصوص جریانات فکری و علمی متفاوت در میان برخی استادان، اذعان کرد: بنده از این موضوع بسیار خوشحال هستم که ما دیگر شاهد استادانی که مشکلات فردی داشته باشند، نیستیم؛ به‌جز چند مورد جزئی که بنده خود شخصاً پیگیر حل مشکل آنها هستم و قول برطرف شدن آن را نیز می‌دهم چراکه نباید برای استادی که برای تعالی روح علمی دانشگاه تلاش می‌کند، مشکلی ایجاد شود.



هرگاه با دانشجویان ارتباطی نزدیک و تفاهم‌آمیز داشتیم به پیشرفت دست یافتیم



سلیمی با اشاره به نوع نگاه دکتر کاشانی به مسائل دانشکده، آینده بسیار روشنی را برای آن متصور شد و گفت: چنانچه ایشان در پی ارتقاء علم حقوق، سیاست و مطالعات بین‌الملل در زمینه مسائل آموزشی هستند، به‌طوری‌که ما شاهد نخواهیم بود که هیچ پایان‌نامه‌ای به‌درستی دفاع نشود و یا کلاسی که دانشجویان از آن رضایت نداشته باشند، تشکیل شود.


وی خاطرنشان کرد: اگر سلایق دانشجویان متفاوت باشد ما کلاس‌های متفاوتی برگزار خواهیم کرد، البته در زمان و مکان واحد، به این معنا که برخی دانشجویان مجبور به شرکت در کلاس خاصی به دلیل زمان آن نباشند، بلکه با فراق بال و وجود گزینه‌های اختیاری کلاسی را انتخاب و در آن شرکت کنند.


سلیمی ضمن تأکید بر ضرورت وجود فعالیت‌های بین‌المللی مؤثر، گفت: این ضرورت ازآن‌رو است که استادان و دانشجویان ما بتوانند با گونه‌های دیگری از اندیشیدن نیز در جریان تحصیل و تدریس خود آشنا شوند، بنابراین ما در آینده نزدیک شاهد یک جهش در وضعیت آموزش و کیفیت پژوهش و همچنین در پیوند دانشگاه و دانشکده با واقعیات جامعه خواهیم بود.


 رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در بیان آخرین خواهش خود از دکتر کاشانی و هیئت‌رئیسه دانشکده، اظهار کرد: خواهش من ارتباط نزدیک با دانشجویان است، چراکه هرگاه ما با دانشجویان ارتباطی نزدیک و تفاهم‌آمیز داشتیم به پیشرفت دست یافتیم اما هرگاه از دانشجویان فاصله گرفتیم، ضرر کردیم و دانشگاه دچار مشکل شده است.



میرسعیدی: همه اعضای دانشکده در موفقیت‌های به‌دست آمده نقش داشتند  



سیدمنصور میرسعیدی، رئیس سابق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی نیز ضمن تشکر از عوامل دانشکده، استادان و مسئولان دانشگاه برای حضور در این مراسم، گفت: خوشحالم که با کمک همه عوامل دانشکده اعم از استادان، همکاران، دانشجویان و کارکنان، در این مدت دو سال در حد مقدور، امور جاری، علمی و پژوهشی دانشکده جریان پیدا کرد.


وی افزود: از اینکه در این مدت، افتخار خدمت به مجموعه خانواده دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با حسن اعتماد رئیس دانشگاه، ابراز احترام استادان هیئت‌علمی، پشتیبانی کارکنان و سایر نیروهای دانشکده برای بنده فراهم شد، احساس غرور می‌کنم.


میرسعیدی در ادامه گفت: حضور جناب دکتر کاشانی به‌درستی و به‌جا در مقام رئیس جدید دانشکده برای بنده و برای سایر همکاران موجب کمال افتخار و خوشحالی است.


وی با اشاره به انتخاب دکتر کاشانی برای تصدی ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، افزود: یقین دارم که با حضور ایشان دانشکده از ظرفیت‌های نهفته‌ای که دارد استفاده و روند رو به رشدی خواهد داشت.


میرسعیدی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی وجود دارد، گفت: بخشی از این ظرفیت که در توان این تیم بود، ظهور پیدا کرد و یقین دارم که این ظرفیت‌ها در دوره جدید شکوفاتر خواهد شد.


وی افزود: از ابراز اعتماد نزدیک و به اجماع رسیدن دوستان و همکاران برای انتخاب دکتر کاشانی خرسندم و امیدوارم این روند رو به رشد دانشکده با تلاش‌ها و کوشش‌های همه همکاران ادامه پیدا کند.


رئیس سابق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان، ضمن تشکر از مدیران گروه‌ها و همه همکاران خود در دانشکده و دانشگاه، برای دکتر کاشانی رئیس جدید این دانشکده آرزوی موفقیت کرد.



کاشانی: دانشکده برای نسل‌های آینده است



جواد کاشانی، رئیس جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این مراسم ضمن تشکر از همه عوامل حاضر در جلسه با اشاره به اهمیت تکالیف و وظایفی که برای این منصب از طرف رئیس دانشگاه تعریف شده است، گفت: امیدواریم به کمک خدا و لطف دوستان، بتوانیم دانشکده را در این مسیر به آنجایی که شایستگی‌اش را دارد، برسانیم.


وی در ادامه گفت: اولین هدفم فراهم کردن یک تجربه دل‌چسب، ماندنی و مؤثر برای دانشجویان است.


کاشانی با تأکید بر ایجاد تجربه دل‌چسب برای دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی، تصریح کرد: برند‌سازی ما از دانشکده، وابسته به میزان توجه همه ما ازجمله نیروهای خدماتی، کارکنان خدوم دانشکده، اعضای هیئت‌علمی و تقریباً همه است.


وی با اشاره به اینکه ما در شیفت نسلی خاصی حضور داریم به تشریح اهمیت انتقال نسلی و مسئولیت رئیس دانشکده پرداخت و گفت: مسئولیت من این است که شرایطی را فراهم کنم که نسل جدید از تجربیات نسل گذشته استفاده کنند و قدر اتفاقات افتاده در دانشکده را بدانند و با احترام به نسل‌های گذشته باید بپذیریم که این دانشکده برای نسل‌های آینده است.


کاشانی در پایان با تشکر از دکتر سلیمی برای اعتماد به او در مسئولیت ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: مسئولیت بنده بسیار سنگین است و توفیق در این مسیر با کمک دوستان و همکاران محقق خواهد شد تا به افق‌هایی که برای دانشگاه ترسیم شده است، برسیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار