۰۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۶۴۸۸

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: کمیته طرح تحول ساختاری منابع انسانی راهی برای پالایش و پردازش منابع انسانی دانشگاه‎هاست تا مسئولین دانشگاه در جذب نیروی انسانی و بورس سلیقه‎ای عمل نکنند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر ناصر مطیعی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه لرستان با بیان اینکه عمر انسان به دو مرحله تولید و خلق ارزش و کهنسالی تقسیم می‎شود که مرحله اول به سنین ایام کار و مرحله کهنسالی به مصرف و هزینه‎سازی برای جامعه مربوط می‎شود، اظهار کرد: طی 8، 9 سال اخیر، در اوج شکوفایی درآمدهای نفتی کشور متاسفانه نرخ بالای بیکاری را تجربه کردیم و نتوانستیم ثروت نفت را به زیرساخت و ابزاری برای اشتغال جمعیت نیروی کار که 50 درصد هستند تبدیل کنیم.


وی ادامه داد: یکی از دغدغه‎های سازمان‎های بیمه تامین اجتماعی جمعیت کهنسالی است که در دوران جوانی خلق ارزش نکردند.


مطیعی گفت: وجود 450 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام بین 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی عادی شده زیرا برنامه بودجه کشور ثبت هر پروژه جدیدی را ممنوع کرده است و این راه صعب‎العبوری برای زیرساخت‎های دانشگاه‎ها به ویژه دانشگاه لرستان شده است.


وی بر جذب بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‎های دانشگاه لرستان تاکید کرد و یادآور شد: باید به دنبال تعریف یک الگوی مناسب برای مشارکت بخش خصوصی باشیم و تلاش کنیم انگیزه‎های این بخش تقویت شود.


مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تصریح کرد: کمیته طرح تحول ساختاری منابع انسانی تشکیل شده و این کمیته راهی برای پالایش و پردازش منابع انسانی دانشگاه‎هاست تا مسئولین در بحث جذب نیروی انسانی و بورس سلیقه‎ای عمل نکنند.


مطیعی با بیان اینکه شاهد افول ورودی دانشگاه‎ها هستیم ،یادآور شد: چنانچه به دنبال تامین زیرساخت‎ها در دانشگاه‎ها هستیم باید به این مساله نیز توجه شود.


وی ادامه داد: با وجود تنگناهای مالی و اعتباری دانشگاه لرستان در بحث خوابگاه‎ها و پروژه‎های عمرانی گام‎های خوبی برداشته است.


مطیعی بیان کرد: به دلیل نبود مدیریت و برنامه صحیح یک خوابگاه دانشجویی که در سال 84، 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته راکد مانده این نشان دهنده حبس سرمایه است.


مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم یادآور شد: در بحث جذب خیرین نیاز است کارگروهی ایجاد تا خیرین در سایر استان‎ها فعال شوند.


مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم درباره کمیسیون موارد خاص و شورای انضباطی بیان کرد: از دانشگاه لرستان کیس قابل چالشی نداشتیم و البته آموزش کارشناسان در این حوزه ضروری است تا پرونده‎هایی که به مراکز ارسال می‎شود مستند باشد و منجر به اطاله رفت و آمد و روند رسیدگی نشود.


وی گفت: رعایت مقررات ملاحظات تربیتی و انسانی موضوع در کمیسیون موارد خاص و شورای انضباطی ضروری است تا دانشجو به عنصری پرخاشگر که در زندگی فردی و اجتماعی هزینه‎های سنگینی برای کشور دارد تبدیل نشود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار