۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۶۲۲۸
salimi bajestani (8)

به salimi bajestani (5)گزارش عطنا، در این نشست دکتر حسین سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، دکترحمیدرضا مقامی مدیر امور دانشجویی، دکتر سید مجتبی محمود‌زاده مدیر امور فرهنگی، دکتر وحید شالچی مدیر نظارت و ارزیابی و برنامه ریزی راهبردی معاونت فرهنگی و خانم فاطمه حدادی و آقای محمد رضایی کارشناسان فرهنگی خوابگاه‌های خواهران و برادران دانشگاه حضور داشتند.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این نشست ضمن تشکر از حضور معاونت فرهنگی دراین جلسه، گفت: در واقع محتوای فعالیت‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی قابل تفکیک نیستند و پیوستگی زیادی با هم دارند.


دکتر حسین سلیمی بجستانی با اشاره به امکانات رفاهی فراهم شده برای دانشجویان، افزود: آموزش‌های غیررسمی را نباید دست‌کم بگیریم. به دلیل اینکه آموزش رسمی کارخودش را می‌کند ولی آموزش‌های غیررسمی مهم‌تر و یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.


وی با اشاره به تغییرات درحوزه‌های فرهنگی و دانشجویی ومشخص شدن حیطه‌ها و اولویت‌ها، اظهار داشت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های منعطف، اردو‌های متناسب با جنسیت و نیاز دانشجو برگزار کرد.


سلیمی بجستانی در ادامه گفت: مشخص کردن محدوده کارهای فرهنگی بسیار مهم است و زمینه اجرایی آن را بهتر فراهم می‌کند. یکی از آسیب های حوزه فرهنگ گستردگی آن است لذا باید حدود امکانات و بازه زمانی و سایر موارد مرتبط با آن را در نظر داشته باشیم، به عبارتی چشم‌انداز کلان باشد اما در عمل مصادیق را هدف قرار دهیم.


وی در ادامه به اولویت‌های معاونت دانشجویی اشاره کرد و گفت: ایجاد مراکز فرهنگی- تربیتی، تجمیع خوابگاههای پراکنده، ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و سلامت و توجه به امور رفاهی حوزه دانشجویی، توجه به نیازهای گروه های ویژه مانند روشندلان و... در مرکز توجه ماست.



 تغییر درنحوه مدیریت مجموعه خوابگاهی سلامت و همت


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در صورت تجمیع خوابگاه های غیر متمرکز، طرح راه‌اندازی خوابگاه های جدید با ایجاد قوانین و شرایط خاص و امکانات کافی، یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت است.

وی با اشاره به ایجاد مدیریت جدید در مجموعه های خوابگاهی، اذعان داشت: معاونت دانشجویی ایجاد مدیریت واحد در مجموعه خوابگاهی سلامت و همت، در ابتدای ترم جاری را در دستور کار قرار داده است.


سلیمی بجستانی در همین رابطه تصریح کرد: مسئولیت هر یک از این دو مجموعه خوابگاهی تعریف و سازماندهی شده تا در آن کارشناسان بهداشت، مشاوره، ورزش، فرهنگی، فناوری، نهاد و بسیج تحت نظر مدیریت واحد اداره شوند.


در ادامه این نشست پیش‌دستور پیگیری‌ها وپیش‌بینی‌های حوزه های معاونت فرهنگی و دانشجویی درطرح جامع مجموعه سلامت مطرح شد که در این مورد، مدیر امور فرهنگی دانشگاه، گفت: آموزش های معاونت فرهنگی تا امروز ازجنس برنامه درسی بوده نه فرهنگی و اینکه دانشجویان ازآموزش های غیررسمی مثل مدیریت خشم، استرس ومهارتهای اجتماعی استقبال خوبی می‌کنند.



 نداشتن متولی دلیل عدم موفقیت طرح شورای فرهنگی خوابگاه ها بوده


دکترسید مجتبی محمودزاده خواستار همکاری معاونت دانشجویی در برپایی اردوها، مراسم وجشن‌ها شد.

در ادامه دکتر وحید شالچی مدیرنظارت وارزیابی و برنامه ریزی راهبردی معاونت فرهنگی گفت: درحوزه آسیب‌های اجتماعی اطلاعات کامل نیست و نگاه فرهنگی به مسائل وجود ندارد مثل محیط زیست و مواردی از این قبیل.


خانم فاطمه حداد کارشناس فرهنگی خوابگاه خواهران دانشگاه، به سیاست‌های کلی معاونت فرهنگی اشاره کرد و خواستار ایجاد شورای فرهنگی شدند.


وی در ادامه به دلایل عدم موفقیت شورای فرهنگی اشاره کرد و افزود: عدم توجه به فعالیت های شورا، دلیل موفق نبودن این شورا بود.


این گزارش حاکی است، بعد از صحبتهای مدیران و کارشناسان فرهنگی، دکترسلیمی بجستانی نداشتن متولی با اختیارات لازم دراین حوزه را دلیل عدم موفقیت بیان کرد.


معاون دانشجویی دانشگاه، هفته دوم بهمن‌ ماه جاری را موعد اجرای طرح جامع مجموعه سلامت اعلام کرد و خواستار پیش‌بینی معاونت فرهنگی در این ساختارشد.


در ادامه این نشست دکتر حمید رضا مقامی مدیر امور دانشجویی دانشگاه به تشریح ساختار جدید خوابگاه پرداخت و اظهار داشت: دراین ساختار رابطان فرهنگی، بهداشتی، فناوری، ورزش و مشاوره، و درسطح کارشناس در این مجموعه حضور دارند. ضمن‌ آنکه به طور دائم پزشک درمجموعه حضور خواهند داشت.


در پایان این نشست معاونت دانشجویی اعلام آمادگی خود برای کمک به پیشبرد اهداف معاونت فرهنگی دراجرای فعالیت‌های مشترک را اعلام کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار