۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۶۱۱۴۲
آتوسا کلانترهرمزی، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی

مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی سلسله نشست‌های چالش‌های زندگی دانشجویی به سبک تئاتر آموزشی، خارج کردن سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای از سخنرانی صرف است، اظهار کرد: البته برخی از نشست‌ها علمی و سخنرانی به قوت خود باقی است.


آتوسا کلانتر هرمزی در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار عطنا، خاطرنشان کرد: بخش اول از سلسله نشست‌های چالش‌های زندگی دانشجویی به سبک تئاتر آموزشی با عنوان «زندگی خوابگاهی» به همت گروه مشاوره دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی و انجمن علمی-دانشجویی مشاوره برگزار شد.


کلانتر هرمزی اضافه کرد: دو قسمت دیگر این سلسله همایش‌ها با عنوان چالش‌های زندگی دانشجویی به سبک تئاتر آموزشی با عنوان «آشنایی و ازدواج» سه شنبه، اول آبان‌ماه و «زندگی زناشویی» سه‌شنبه، ۱۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه بعد از اجرای تئاترهای آموزشی در قالب نشست و سخنرانی به تحلیل آنها پرداخته می‌شود، گفت: البته دانشجویان ایده‌پرداز این سبک از کار را که در قالب تئاتر آموزشی بودند، تشویق کردیم و آن‌ها نیز خلاقیت‌های خوبی از خود نشان دادند.


مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی افزود: از زمانی که بنده مسئولیت گروه را بر عهده گرفتم، تلاش کردیم از طریق پای کار آوردن خود دانشجویان و استفاده از استعدادها و خلاقیت آن‌ها اینگونه فعالیت‌های آموزشی را در قالب سه‌شنبه‌های مشاوره اجرا کنیم و تاکنون نیز موفقیت‌آمیز بوده است.


وی با اشاره به اینکه با همکاری خانم دکتر اسمعیلی، عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تلاش کردیم تا موضوع هدایت‌گری را در قالب سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: البته به‌شخصه به دنبال این هستم که سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای از قالب تکراری سخنرانی صرف خارج شده و دارای تنوع برای مخاطبان به‌خصوص دانشجویان باشد.


کلانتر هرمزی در ادامه به بیان توصیه‌هایی برای دانشجویان نو ورودی پرداخت و اظهار کرد: انتظار ما از دانشجویان نو ورودی به‌خصوص دانشجویان کارشناسی که وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده‌اند به این دوران نو به شیوه دیگری فکر و توجه کنند.


وی در همین رابطه تصریح کرد: دوران دانشجویی زمان گذار برای رسیدن به مدارج علمی و مراحل عالی‌تر زندگی و نیاز است که دانشجویان به این مرحله از زندگی خود توجه جدی داشته باشند.


 کلانتر هرمزی رشته مشاوره مشخصاً یکی از رشته‌هایی است که فقط بحث‌های آکادمیک در آن مطرح نمی‌شود، گفت: معمولاً در کلاس‌ها به دانشجویان رشته مشاوره توصیه می‌کنیم قبل از اینکه بخواهند به دیگران پرداخته و اصطلاحاً کمک حال آنها باشند، ابتدا باید میسر زندگی خود را رشد دهند و به خودشان بپردازند.


وی در همین رابطه، افزود: نکاتی که همکاران من در گروه مشاوره به دانشجویان توصیه می‌کنند خودارزشیابی، خودکاوی و خودآگاهی است که شخص نسبت به خود دارد و بر اساس آن می‌تواند مشکلات و نقاط ضعف خود را برطرف و بحران‌ها و چالش‌های زندگی را پشت سر بگذارد.


مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه دانشجویان با این توصیه‌ها می‌توانند مهارت‌های زندگی خود را بالا ببرند، بیان کرد: وقتی دانشجویان این مراحل را طی کنند به‌تبع می‌توانند یاری‌گر دیگران باشند.


کلانتر هرمزی با اشاره به اینکه رشته مشاوره رشته‌ای نیست که در آن دانشجویان فقط کتاب بخوانند و بعد هم فارغ‌التحصیل شوند، گفت: بلکه ما در کلاس‌ها به دانشجویان توصیه می‌کنیم که آنچه را عینی یاد می‌گیرند عملیاتی هم انجام دهند تا بتوانند در زندگی اثربخش باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار