۲۸ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۶۰۸۵

دبیر همایش ملی «تحلیل گردشگری ایران در دوران پساتحریم» از تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران، گفت: روند اجرایی و ساز و کارهای برگزاری همایش با توجه برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده به خوبی پیش می‌رود. طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، همایش در 20 بهمن ماه امسال در سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.


وی افزود: تاکنون 73 مقاله به دبیرخانه همایش ملی گردشگری ایران در دوران پساتحریم ارسال شده است. بیشترین مقالات ارسالی در حوزه دیپلماسی گردشگری، سیاستگذاری گردشگری، گردشگری سلامت، ماهیت‌شناسی تحریم و اثرات آن بر فعالیت های گردشگری ایران است.


یعقوب‌زاده اظهار کرد: دبیرخانه همایش مقالات کاربردی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران را به خصوص در حوزه دیپلماسی گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات خدمات گردشگری، سیاست‌گذاری گردشگری و چشم انداز گردشگری در دوران پساتحریم را پذیرش خواهد کرد.


وی سپس درباره اهمیت لغو تحریم در حوزه گردشگری یادآور شد: لغو تحریم‌ها به ویژه برای حوزه گردشگری می‌تواند فضای رونق، اشتغال و کسب درآمد را در کشور بهبود بخشد. نخستین گام برای رسیدن به این هدف بزرگ بدون تردید بازاریابی علمی، سنجش راهکارهای مبتنی بر تجربه در کنار مدیرانی کارآزموده و با انگیزه است. به طور کلی اگر برنامه راهبردی مناسبی در حوزه گردشگری وجود داشته باشد، این حوزه می تواند اقتصاد ایران را متحول کند.


دبیر همایش در ادامه با ارائه جزییاتی از نحوه برگزاری همایش، گفت: پنل های مختلفی از جمله چالش های سیاستگذاری حوزه گردشگری کشور، جایگاه دیپلماسی عمومی در گردشگری، ماهیت شناسی تحریم و اثرات آن بر گردشگری در جریان این همایش برگزار خواهد شد.


یعقوب زاده همچنین بیان کرد: خوشبختانه همایش ملی گردشگری ایران در دوران پساتحریم به دلیل ماهیت موضوع مورد استقبال رسانه ها، نهادها و سازمان های مختلفی از جمله مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، خانه اندیشمندان علوم انسانی، پژوهشکده گردشگری مشهد، مرکز بین المللی ایران شناسی علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شهرداری تهران و ... قرار گرفته است. همچنین میراث فرهنگی و گردشگری و توسعه تجارت ایران از جمله سازمان هایی هستند که مشارکت خوبی با مجموعه مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران در روند برگزاری همایش داشته اند.


به گفته او، مقالات منتخب در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد و به نویسندگان مقالات پذیرفته شده گواهی اعطا می‌شود. مهلت ارسال اصل مقالات تا 15 بهمن ماه امسال است و اساتید، دانشجویان، پژوهشگران علاقمند به حوزه گردشگری می‌توانند برای شرکت در همایش و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.tourismpeace.ir و www.istta.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 66491136 و 66491222 تماس بگیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار