۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۶۰۷۷۳
نشست علمی «صادرات؛ عبور از جغرافیای تحریم به سوی تجارت آزاد»

نشست علمی «صادرات؛ عبور از جغرافیای تحریم به سوی تجارت آزاد» به مناسبت روز ملی صادرات با حضور صادرکنندگان نمونه و برتر کشور در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این نشست عصر شنبه، 28 مهرماه با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده اقتصاد و انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران و با با سخنرانی استادان دانشکده اقتصاد و رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران به منظور بررسی راهکارهای تقویت صادرات برای رسیدن به تجارت آزاد و توسعه کشور و با برپایی پنل تخصصی برگزار شد.


در افتتاحیه این نشست ابراهیم جمیلی، رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران و حسن طائی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی ضمن خیر مقدم به مشارکت‌کنندگان در نشست بر اهمیت موضوع صادرات غیرنفتی در شرایط امروز ایران تاکید کردند.


در ادامه محمدرضا فرشچیان، نایب رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران و فرشاد مومنی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی کردند.


از نکات قابل توجه این سخنرانی‌ها حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در میزگرد بود که به تحلیل سخنان سخنرانان می‌پرداختند.


در ادامه، میزگرد تخصصی با موضوع صادرات غیرنفتی، اقتصاد ملی و بایسته‌های سیاست‌گذاری ارزی با حضور سیدعلی‌محمد ایوئی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل، علی شریعتی‌مقدم، بنیان‌گذار مجموعه نوین زعفران و نایب رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران، داوود دانش‌جعفری، مدیرگروه اقتصاد بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی و ناصر خیابانی رئیس پژوهشکده علوم اقتصادی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد که با حاشیه‌ها و بحث و تبادل نظر طولانی همراه بود.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.


با گزارش تصویری بخش دوم این نشست همراه باشید؛


عکس: ایوب قادری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار