۲۶ مهر ۱۳۹۷ ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۶۰۴۵۶
عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم

مدیرکل حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: تامین ارز برای فرصت های مطالعاتی خارج از کشور اساتید دانشگاه ها موضوع مهمی است که این وزارتخانه با تمام توان در حال پیگیری برای حل مشکلات آن است.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، عبدالساده نیسی روز چهارشنبه در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه چهار کشور که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود: ایجاد فرصت های مطالعاتی اساتید در خارج از کشور موضوعی موثر در افزایش تعاملات و همچنین رشد علمی و پژوهشی دانشگاه های کشور است که نباید از برنامه دانشگاه ها حذف شود.
وی با بیان اینکه این موضوع باید در بودجه سال آینده به طور کامل حل شود،اضافه کرد: البته حل مشکل تامین ارز جهت فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه، یک مساله ملی است و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به تنهایی از عهده آن بر نمی آید.
نیسی ادامه داد: اذعان می کنیم نوسانات نرخ ارز دانشگاه ها و خود وزارت علوم را دچار مشکل کرده و به همین خاطر پیگیری های لازم از سوی وزیر علوم برای حل این مشکل در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها از مواردی است که با جدیت در حال پیگیری است و از سال آینده موضوع گرنت های آزمایشگاهی نیز در وزارت علوم ردیف اختصاصی خواهند داشت.
نیسی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می شود با توجه به وضعیت سخت تامین ارز برای فرصت های مطالعاتی، حداقل تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه ها به 100 درصد رسیده و این مساله را جبران کند.
نیسی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن هفته پژوهش، گفت: هفته پژوهش از 24 تا 30 آذر ماه در تهران و استان ها به صورت هماهنگ و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نیز از سوم تا ششم دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان ینکه در استان ها ریاست ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با استانداران و جانشینی رییس ستاد با روسای دانشگاه های مادر خواهد بود،گفت: معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها نیز در ستاد بزرگداشت هفته پژوهش عضویت خواهند داشت.
این مسئول یادآور شد: برنامه های این هفته با نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس از 24 آذرماه آغاز می شود.
وی ادامه داد: روزهای هفته پژوهش با عناوینی چون پژوهش و فناوری در دانشگاه، پژوهش و رسانه ها، تجلیل از فناوران و پژوهشگران، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش و علوم انسانی، پژوهش و فناوری و مسئولیت ها اجتماعی و پژوهش و تعاملات بین المللی نام گذاری شده است.
نیسی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با نمایشگاه لوازم و تجهیزات ازمایشگاهی،افزود: تلاش داریم تا در هفته پژوهش سال جاری بخشی از ابداعات و دستاوردها تجاری سازی شود.
اجلاس شورای هماهنگی و وبرنامه‌ریزی منطقه چهار پژوهش و فناوری با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای تعاملات بین‌المللی و صادرات محصولات دانش بنیان، در زمینه پژوهش و فناوری در ابعاد گوناگون و با حضور مدیران معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار