۲۶ مهر ۱۳۹۷ ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۴۴۵
محمدتقی کرمی،

استاد مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با اذعان به عواقب ناخوشایند طلاق گفت: متاسفانه طلاق در روستا‌ها افزایش معناداری پیدا کرده است.


به گزارش عطنا به نقل از دفاع پرس، محمدتقی کرمی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در حاشیه کنگره ملی خانواده در پنل عوامل و پیامد‌های نرخ رشد طلاق با اشاره به اینکه موضوع طلاق امروزه بر شرایط جامعه تاثیرگذار است، اظهار کرد: امروز کارشناسان شرایط طلاق را به سه رویکرد تقسیم کرده اند که در رویکرد اول شرایط طلاق را بحرانی و فروپاشی خانواده‌ها می‌دانند، در رویکرد دوم می‌گویند وضعیت عادی است و رویکرد سوم رویکردی است که نه وضعیت بحرانی است و نه اتفاق خاصی در این حوزه افتاده است.





وی ادامه داد: نرخ خام طلاق در جامعه رو به افزایش است و از 80 هزار به ۱۵۰ هزار طلاق در سال رسیده است.


کرمی با بیان اینکه الگوی‌های همسرگزینی در حال تغییر است، گفت: در گذشته در حوزه همسرگزینی نظر خانواده مهم بود، اما امروز تفاوت پیدا کرده و فرد‌گزینی جایگزین شده است و همین عامل باعث شده طلاق افزایش یابد.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه طلاق یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است، افزود: وقتی طلاقی صورت می‌گیرد به دنبالش یک‌سری مسائل اجتماعی و ناهنجاری‌ها ایجاد می‌شود.


وی با بیان اینکه متاسفانه طلاق در روستا‌ها افزایش معناداری پیدا کرده است، گفت: طلاق به خودی خود نمی‌تواند مساله باشد اما آثاری که برجامعه می‌گذارد مساله است.


کرمی افزود: خانواده هنوز هم مهمترین مساله در جامعه ایرانی است و هیچ‌گاه در این خصوص مشکلی نداریم چرا که خانواده‌های ایرانی همواره مواظب خود هستند.


وی با بیان اینکه طلاق برای خانواده‌های ایرانی دردآور است چرا که وقتی زوج از هنم جدا می‌شوند 2 نسل را درگیر می‌کنند، اظهار داشت: با وقوع طلاق، اطرافیان زن و شوهر با یکدیگر دچار مناقشه می‌شوند و اگر این زن و شوهر که می‌خواهند طلاق بگیرند فرزندی داشته باشند، آثاری را بر فرزندان خود تحمیل می‌کنند و این مشکلی است که طلاق برای جامعه ایجاد می‌کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار