۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۵۹۸۶۰
ابراهیم پورفرج در نشست «هم‌اندیشی چالش‌های گردشگری دیجیتال در بازار پرنوسان ارز»

رئیس هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به رشد منفی گردشگری در نیمه دوم سال ۹۷ تکرار تحریم‌ها را عامل آن دانست و گفت: ما از دولت انتظار داریم که امنیت ایران را در بازارهای جهانی تبلیغ کند.


به گزارش عطنا، همایش «چالش‌های گردشگری دیجیتال در بازار پر نوسان ارز»، 17 مهرماه به همت خبرگزاری سیناپرس در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. در این همایش دکتر منوچهر جهانیان، رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر ابراهیم پورفرج، رئیس هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران، دکتر ولی تیموری، مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری، دکتر حمیدرضا ضرغام بروجنی و دکتر پیام حنفی‌زاده عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبائی به بیان نظرات خود پرداختند.


ابراهیم پورفرج، رئیس هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه از ۴۷۰۰ آژانس گردشگری فعال در ایران ۱۸۲ آژانس عضو جامعه تورگردنان و تورآوران به ایران هستند، تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی در صنعت گردشگری از سال ۲۰۰۰ در اروپا آغاز شد و ما با این شرکت‌ها در ارتباط هستیم به همین دلیل نمی‌توانیم از آن‌ها عقب بیفتیم.


وی با اشاره به نمایشگاه‌های سالانه‌ای که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، یادآور شد: جامعه الکترونیک از سال ۷۸ وارد صنعت گردشگری در ایران شد و بعدازآن همکاران ما به ایجاد سایت‌هایی برای خود اقدام کردند و فعالیت خود را در این فضا گسترش دادند.


رئیس هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران، کشور را درزمینهٔ دستیابی به توسعه دیجیتال در صنعت گردشگری موفق برشمرد و تأکید کرد: امروزه آژانس‌های گردشگری سایت‌های بسیار خوبی دارند و توانسته‌اند با استفاده از تبلیغات در فضای مجازی، جایگاه قابل‌توجهی در بازارها را به خود اختصاص دهند.


وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که درزمینهٔ تهیه بلیط و رزرو هتل به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی از قبیل تأخیر در صدور ویزا برای آژانس‌های مسافربری وجود داشت که خوشبختانه پس از رایزنی با وزارت امور خارجه توانستیم صدور ویزا در فرودگاه برای تمام کشورهای دنیا به‌جز سه مورد را ممکن سازیم، همچنین با ایجاد «ای ویزا» امکان صدور ویزای ایران برای افراد در سراسر جهان به‌صورت اینترنتی ایجاد شده است.


پورفرج عامل اصلی در گردشگری دیجیتال را اینترنت دانست و اضافه کرد: تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام ابزار این تکنولوژی است که ما از آن استفاده می‌کنیم ولی گاهی با مشکلات فراوانی در این راه روبرو می‌شویم که به‌عنوان‌مثال می‌توان به مسدود بودن تمامی حساب‌های بانکی کشور اشاره کرد.


وی در ادامه به رشد بی‌سابقه گردشگری در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی اشاره کرد و گفت: بهار و پاییز فصل توریستی ایران است، بهار امسال آمار بسیار خوبی را داشتیم اما در پاییز با افت بی‌نهایت زیادی روبرو هستیم و فقط بازار گردشگران عراقی است که با رونق ادامه دارد.


رئیس هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران، نوسانات ارزی را عاملی تأثیرگذار در گردشگری دانست و تصریح کرد: شرکت‌های خارجی به‌شدت قیمت ارز در کشور ما را دنبال می‌کنند اما چیزی که موجب شد تا رشد گردشگری در نیمه دوم امسال منفی باشد، تکرار دوباره تحریم و تهدید و چالش امنیت در کشور و منطقه است.


وی اضافه کرد: ما قصد داریم تا با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف افت ۴۲ درصدی گردشگری در کشورمان را جبران کنیم و بازارها و شرکت‌های جدیدی را در این نمایشگاه‌ها ملاقات کنیم.


پورفرج با بیان اینکه در کشور ما امنیت وجود دارد، یادآور شد: دولت باید این امنیت را تبلیغ کند، ما نیاز داریم علاوه بر شبکه‌هایی مثل «العالم» در شبکه‌های گسترده‌تری مثل «BBC»، «CNN» و «MBC» آمریکا جاذبه‌های کشورمان را تبلیغ کنیم زیرا مشتری‌های ما از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند.


وی در پایان بخش علمی و تکنولوژیکی گردشگری را بر عهده دانشگاهیان دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم که تکنولوژی دیجیتالی کشورمان به مرحله‌ای از رشد و توسعه برسد که ما بتوانیم بهره‌برداری بهتری از آن داشته ‌باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار