۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۷۱۹
محمدرضا ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: وضعیت جدید دانشگاه‌ها مثل کمبود منابع مالی دولتی و همین‌طور شرایط اقتصادی در کشور در چند سال گذشته موجب شده است که دانشگاه‌ها به سمت استفاده از ابزارهای مالی جدید حرکت کنند، چون منابع مالی کلاسیک پاسخ‌گوی نیازهای مالی دانشگاه‌ها نیست.


به گزارش عطنا، دکتر محمدرضا ویژه، 22 مهرماه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سالن شورای دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه، (گزارش تصویری) گفت: امور مالی دانشگاه‌ها یک کارکرد کلاسیک است، به‌شکلی که بودجه‌ مشخصی از دولت دریافت می‌کردند و یک‌سری درآمدهای مشخص نیز از بخش‌هایی مثل شهریه دانشجویان دارند که بر اساس آنها به اداره و مدیریت امور مالی دانشگاه می‌پردازند.


وی اضافه کرد: وضعیت جدید دانشگاه‌ها مثل کمبود منابع مالی دولتی و همین‌طور شرایط اقتصادی در کشور در چند سال گذشته موجب شد که دانشگاه‌ها به سمت استفاده از ابزارهای مالی جدید بروند، چراکه منابع مالی کلاسیک پاسخ‌گوی نیازهای مالی دانشگاه‌ها نیست و دانشگاه‌ها برای بالا بردن رفاه حال دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی نیازمند امکانات و منابع مالی جدید است.


ویژه با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای مالی جدید به تدریج از طرف دانشگاه‌های مختلف به کار گرفته شد، اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبائی نیز به سمت استفاده و همکاری با مؤسسات مالی حرکت کرد و از این جهت وارد مذاکره با آنها شد و با توجه به شرایط و ضوابط حاکم، یک‌سری چارچوب‌هایی برای همکاری وجود دارد.



معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی افزود: از میان بانک‌هایی که با آنها مذاکره کردیم، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شرایط خاصی داشت و ما از همان ابتدا احساس کردیم، می‌توانیم همکاری نزدیکی در زمینه مالی با این بانک داشته باشیم.


وی درباره مزایا تفاهم‌نامه بین دانشگاه علامه طباطبائی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: این تفاهم‌نامه به نفع دو طرف هست، ما هیچ کدام از پیشنهادات و مفاد تفاهم‌نامه را ندیدم که صرفاً به نفع بانک باشد و دانشگاه این احساس را دارد که عقد تفاهم‌نامه به نفع طرفین و اصطلاحاً به صورت برد برد است و به‌نظر از این جهت کار کردن با این بانک مطلوب است.


ویژه درباره مذاکره با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بیان کرد: از سال 96 مذاکرات با این بانک را آغاز کردیم و چارچوب تفاهم‌نامه را پیش بردیم تا اینکه به متن تفاهم‌نامه و در نهایت به جلسه امضای آن رسیدیم.


معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: امید است این تفاهم‌نامه مبنایی برای اجرای تفاهم‌نامه و همکاری‌های جدیدی باشد و اجرای آن نیز در حد تفاهم‌نامه نماند، ضمن‌آنکه تلاش ما این است از همین هفته زمینه‌های اجرایی کردن این تفاهم‌نامه را فراهم کنیم و این تفاهم‌نامه بتواند سنگ بنایی برای یک آینده مطلوب در هر دو مرکز باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار