۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۵۹۶۴۵
مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ابزار امیدواری از عملیاتی شدن تفاهم‌نامه با دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: طبق قرارداد از هم‌اکنون آماده اجرایی کردن مرحله اول تفاهم‌نامه با این دانشگاه شامل ارائه کمک‌های بلاعوض و همچنین کمک به دانشجویان کم بضاعت هستیم.


به گزارش عطنا، مرتضی اکبری، ۲۲ مهرماه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سالن شورای دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه، (گزارش تصویری)، گفت: رسالت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام عیار قرض‌الحسنه‌ای است و سهامداران از بانک انتظار سود ندارند بلکه آن چیزی که مدیران این بانک از ما طلب می‌کنند، بیشتر ارائه وام است.


وی با بیان اینکه تلاش ما برای جلب رضایت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی است، افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امسال بیشترین وام‌های اعطایی خود را در حوزه آموزشی ارائه کرده است که از جمله آن همکاری با صندوق رفاه دانشجویان برای کمک برای پرداخت شهریه دانشجویان در قالب وام بوده است.


اکبری اضافه کرد: چون درصد بهره وام ما پایین است و به صورت خود مختار با منابع مردم اداره می‌شود، بنابراین لازم است منابعی به بانک وارد کنیم تا توان مالی ما بالا رفته و بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.


مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی منابع ریالی بانک‌ها کم شده است، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌تواند با استفاده از گردش مالی وام‌های قرض الحسنه، همچنان تسهیلات ارائه دهد در شرایطی که پرداخت وام در دیگر بانک‌ها کاهش یافته است.


اکبری با ابراز خرسندی از اینکه با مجموعه‌های فرهیخته دانشگاهی همچون دانشگاه علامه طباطبائی همکاری می‌کند، بیان کرد: خود بنده نیز یکی از دانش‌آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی و از این خانواده علمی هستم.



وی افزود: بانک مهر ایران پیش از این با دانشگاه‌های علوم پزشکی و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه امضا کرده و توانسته است رضایت آنان را نیز جلب کند.


مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال بیشترین تسهیلات را از نظر کمی و کیفی در این بانک به مشتریان ارائه کرده‌ایم، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۵6۰ هزار نفر حدود ۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دریافت کرده‌اند.


وی یادآور شد: با دو روش پرداخت وام به خود دانشجو یا پرداخت شهریه به صورت مستقیم به دانشگاه به عنوان وام دانشجویی توانسته‌ایم پس از آزادسازی کوتاه مدت منابع مالی، گردش مالی داشته و تسهیلات بیشتری در اختیار دانشجویان قرار دهیم.


اکبری بیان کرد: مدل دیگری که در دو دانشگاه دیگر پیاده کردیم و مورد استقبال نیز قرار گرفت به این صورت است که ابتدا وام را مستقیم به دانشجو ارائه می‌دهیم و سپس دانشجو آن را به حساب دانشگاه جهت پرداخت شهریه واریز می‌کند و در نهایت به صورت قسطی مبلغ وام را به ما پس می‌دهد در این مدل دیگر نیازی به گردش پولی دانشگاه در بانک نیست و صرفاً مستلزم یک‌سری تعهد دو طرفه است.


مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در پایان گفت: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی همچنین تعاونی‌ها و مؤسسات مالی که در کنار این دانشگاه فعالیت می‌کنند، می‌توانند حساب‌هایی در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران داشته باشند تا با استفاده از گردش مالی آنان تسهیلات بیشتری در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار بگیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار