۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۵۸۸۹۶
khab
نتایج اولیه بزرگ‌ترین مطالعات خواب در جهان نشان داده است که خواب شبانه بالاتر یا کمتر از هفت تا هشت ساعت عملکرد شناختی افراد را کاهش می‌دهد.

به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا این مطالعه توسط دانشمندان مغز و اعصاب «دانشگاه وسترن»(University of Western) کانادا انجام گرفت. در این مطالعه جهانی تقریباً نیمی از تمام شرکت‌کنندگان خواب شبانه کمتر از ۶ ساعت ونیم (حدود یک ساعت کمتر از مقدار توصیه‌شده) داشتند.

یکی از شگفت‌انگیزترین مباحث طی مطالعه این بود که اکثر شرکت‌کنندگان که خواب شبانه آن‌ها چهار ساعت یا کمتر بود، عملکردشان به‌گونه‌ای پایین بود که گویا ۹ سال بزرگ‌تر از سن واقعی‌شان هستند.


طی این مطالعه دانشمندان گفتند صرف‌نظر از سن، میزان خواب شبانه مناسب برای تمامی سنین ۷ تا ۸ ساعت است و داشتن این میزان خواب شبانه با عملکرد شناختی صحیح مرتبط است.

کانر وایلد پژوهشگر «آزمایشگاه اُون»(Owen Lab) دانشگاه وسترن و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما طی این مطالعه دریافتیم هفت تا هشت ساعت خواب شبانه رمز عملکرد خوب مغز و داشتن یک بدن سالم است. ما همچنین دریافتیم که افرادی که خواب شبانه آن‌ها بیش یا کمتر از این مقدار است، بسیار آسیب‌پذیر هستند و عملکرد ضعیفی در امورشان دارند.

دانشمندان همچنین طی مطالعه دریافتند که قدرت استدلال و توانایی‌های کلامی شرکت‌کنندگان بسیار تحت تأثیر خواب آن‌ها قرار دارد.

این مطالعه که بزرگ‌ترین مطالعه خواب در جهان محسوب می‌شود در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تنها چند روز بعد بیش از ۴۰ هزار نفر از سراسر جهان در این تحقیق علمی آنلاین که شامل یک پرسشنامه و مجموعه‌ای از فعالیت‌های عملکرد شناختی بود، شرکت کردند.

پروفسور «آدرین اون»(Adrian Owen) از موسسه Brain and Mind گفت: هدف ما ثبت عادت‌های خواب افراد در سراسر جهان بود، مطالعات کوچکی در سراسر جهان درباره خواب صورت گرفته است اما مطالعه ما جامع و کامل است. افرادی که وارد سیستم شده و در این تحقیق علمی شرکت کرده بودند با پر کردن پرسشنامه نسبتا گسترده‌ای که توسعه داده بودیم، اطلاعات زیادی در مورد خودشان به ما دادند.

گفتنی است این مطالعه در مجله "Sleep" منتشر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار