۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۵۸۷۲۱
نشست تخصصی«سبک زندگی و سالمندی» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه

دومین نشست تخصصی قبل از برگزاری همایش ملی «سالمندی در ایران با رویکرد روانی-اجتماعی» با عنوان «سبک زندگی و سالمندی» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که 16 مهرماه برگزار شد، برخی از استادان دانشگاه و دانشجویان دوره دکترای روان‌شناسی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند.


دبیری این نشست بر عهده دکتر عبدالله معتمدی، عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی بالینی و عمومی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر «همایش ملی سالمندی در ایران با رویکرد روانی-اجتماعی» بود.


در این نشست دکتر خدامراد مؤمنی، عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه، دکتر سیده صالحه مرتضوی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر پویا فرخ‌نژاد افشار، استاد سالمند‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مهدی خانجانی، معاون اداری و مالی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی و عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی بالینی و عمومی این دانشکده، دکتر فریده حسین‌ثابت، دکتر زهره رافضی و دکتر ابوالقاسم عیسی‌مراد رودبنه هر سه عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی بالینی و عمومی دانشگاه علامه و دکتر نسیبه زنجری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی به سخنرانی پرداختند. ضمن‌آنکه دکتر عصمت مؤمنی، عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه نیز در این جلسه حضور داشت.


همایش سالمندی در ایران به صورت ملی با رویکرد روانی-اجتماعی در ۲۸ آبان‌ماه سال جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


احمد برجعلی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، رئیس همایش سالمندی در ایران، عبدالله معتمدی، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی و عمومی این دانشگاه، دبیر کمیته علمی این همایش و مهدی خانجانی، عضو دیگر هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه، دبیر اجرایی این همایش هستند.


سایت همایش سالمندی در ایران به آدرس www.aging.atu.ac.ir راه‌اندازی شده است و در این سایت محورهای همایش، زمان بندی ارسال مقالات (ارسال چکیده و اصل مقالات)، نحوه تنظیم مقالات و کیفیت ارسال آنها مشخص شده است.


محورهای همایش همایش سالمندی در ایران (با رویکرد روانی-اجتماعی) شامل کیفیت و سبک زندگی در دوره سالمندی، یادگیری و کارکردهای شناختی در سالمندان، سالمندی موفق و فعال، بهداشت روان و اختلالات روان‌شناختی در دوره سالمندی، احساس تنهایی، داغدیدگی، مواجهه با مرگ، رویکردهای مذهبی و معنوی در مداخلات روان‌شناختی سالمندی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی، نقش‌های خانوادگی و اجتماعی در دوره سالمندی، الگوهای بومی مراقبت، مراقبان، حمایت‌های اجتماعی و مراکز نگهداری از سالمندان، بازنشستگی، درآمد و استقلال مالی در دوره سالمندی، استارت آپ‌ها، فناوری و شبکه‌های اجتماعی سالمندان و دیدگاه‌های قالبی، سالمند آزاری، بیوگی و ازدواج مجدد در سالمندان است.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.


با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛


عکس: شکیبا شیرازی تهرانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار