۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۴۲۳
didar salimi&afghanestan

 رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در رأس هیئتی متشکل از معاون توسعه و منابع انسانی و مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه به‌منظور توسعه همکاری‌های علمی در سفر به افغانستان با مسئولان آموزش عالی این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، سفر هیئت دانشگاه علامه طباطبائی در راستای توسعه روابط علمی بین‌المللی و انجام توافق در همکاری‌های مشترک و به‌خصوص همکاری در بهره‌مندی دانشگاه‌های افغانستان از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی ترتیب یافته است.


در اولین روز این سفر و در تاریخ ۱۶ مهرماه، هیئت دانشگاه برای نخستین دیدار با مسئولان وزارت معارف (وزارت آموزش) افغانستان ملاقات کردند. در این دیدار، دكتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دكتر میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف پس از تبادل‌نظر و معرفی ظرفیت‌های علمی خود برای همكاری مشترک درزمینهٔ علمی و پژوهشی موافقت نمودند.


اعزام استادان دانشگاه علامه طباطبائی به افغانستان به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در حوزه‌های برنامه‌ریزی آموزشی، مدیریت آموزشی، فنّاوری آموزشی، آموزش‌وپرورش دبستانی و دیگر رشته‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه آموزگاران افغانستانی در تهران؛ اعطای سالانه دو بورس تحصیلی به آموزگاران افغانستانی و چاپ مشترك کتاب‌های آموزش آموزگاران از مهم‌ترین موارد توافق در روز اول این سفر بود.


لازم به ذکر است دكتر فرامرز تمنا، رئیس مركز مطالعات استراتژیك وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این نشست حضور داشت و به بحث تبادل‌نظر با هیئت دانشگاه علامه طباطبائی پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار